Iceman07 : Haha, ja skåpet är inte alls dumt. Är någon typ av värmeskåp för labbprover från början.
Prankster : Jag får båda sätta ihop och skruva isär allt eftersom bygget fortsätter men som sagt så får vi se vem som blir klar först. Borde bli klar först men du är ju bilmek så man tävlar väl mot ett proffs antar jag

På tal om Gti-insug så lär du ha nytta av det jag visar den här gången.
Erkan : Tack , det värmer. Har en stark tro på att den här bilen kan bli riktigt fräck, frågan är bara om motivationen och tiden räcker ända dit men jag ska göra mitt bästa. Mycket detaljarbete blir det.
Så i helgen hände det lite igen.
Gti-insuget är ingen dum idé i Gt4, det blir bättre plats med sidmatat insug men Gti´n har mekanisk tomgångsmotor
och Gt4 har elektrisk. Då krävs följande moddifikation.
Först måttar vi av luftkanalen från tomgångsmotorn på gasspjället. 40,5 mm är exakt centrum.
Då överför jag måtten till insuget.
Efter ca 15 min slipande med min trogna Dremel ( med sladd ) så har vi en luftkanal som liknar den som Gt4-insuget har .
Hände lite annat också, har fått dit servoburken med dess slangar och fästen. Dock repade jag den orangea färgen.
Men vad ska man göra med den fula plastburken ? Sådär ska det iaf inte se ut.
Det lär bli mer gjort kommande helg hoppas jag.
EDIT : Oops, blev inget bra format på bilderna ,har inget ps på den här datorn men ni fattar lite av bilderna iaf.