Trög växellåda vid kall väderlek

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
mattish
Bilmodell: Fabia TDI
Årsmodell: 2011
PostOrt: VINsLÖV

Re: Trög växellåda vid kall väderlek

Inlägg av mattish »

Speedo skrev:Jag tycker det låter som att den inte frikopplar ordentligt, vilket ju (om man inte åtgärdar det på direkten) kan få till följd att synkringar och annat i växellådan far. Om jag vore du skulle jag börja med att byta kopplingsvätskan (vanlig bromsvätska) och se till att lufta ordentligt.

Men en 05:a har du väl annars garanti på?
Får väl kolla det. det är bara när den är kall som den är jäklig. Varm är den bättre men det händer även då ibland.
Ingen garanti, eller ? Ingen nybil och ingen begagnat garanti iaf. Hur är det med motor och växellådsgaranti ?
Speedo
Bilmodell: Avensis Touring
Årsmodell: 2002
PostOrt: Umeå

Inlägg av Speedo »

mattish skrev:Ingen garanti, eller ? Ingen nybil och ingen begagnat garanti iaf.
Inte servad på Toyota då antar jag. Synd, för TKG täcker ju annars det mesta.
mattish
Bilmodell: Fabia TDI
Årsmodell: 2011
PostOrt: VINsLÖV

Inlägg av mattish »

Speedo skrev:
mattish skrev:Ingen garanti, eller ? Ingen nybil och ingen begagnat garanti iaf.
Inte servad på Toyota då antar jag. Synd, för TKG täcker ju annars det mesta.
Jodå, men den är köpt privat.
Speedo
Bilmodell: Avensis Touring
Årsmodell: 2002
PostOrt: Umeå

Inlägg av Speedo »

Då var det ju det också ja... :(
Skriv svar