Avgassystem celica -91a

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Schuel
Bilmodell: Celica gti
Årsmodell: 1991
PostOrt: Skellefteå
Land (Country): Sverige

Avgassystem celica -91a

Inlägg av Schuel »

Tjena!

Har köpt en DTM ljuddämpare som jag ska montera på celican. Men den nuvarande ljuddämparen är fastsvetsad i avgassystemet, och närmaste koppling är förbi bakaxeln. Så nu måste jag byta böjen som går över bakaxeln för att kunna få dit DTM-dämparen. Finns det någon bit som passar direkt eller måste jag experimentera med lösa rörböjar? Har köpt en 2" från Laitis, men den böjen ser så fruktansvärt hög ut.

Det jag alltså vill veta är om det finns en rörböj som passar direkt på så jag slipper experimentera mig fram med lösa bitar.

Tacksam för svar :)
Erkan
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby

Re: Avgassystem celica -91a

Inlägg av Erkan »

Finns det inte stegmuff som passar? vad är det för ansluting på dämparen?
Schuel
Bilmodell: Celica gti
Årsmodell: 1991
PostOrt: Skellefteå

Inlägg av Schuel »

Grejen är ju att jag måste trixa mig förbi bakaxeln. Går inte bara att ta loss befintliga dämparen och sätta på nya :/

DTMen är 2.5" in, och 2x3" utblås. Så har en stegmuff från 2" - 2.5" som jag ska koppla ihop avgassystem och ljuddämpare med. Men att ta sig förbi bakaxeln är problemet.
Erkan
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby

Inlägg av Erkan »

Jag byggde ett på min celica st202 och det var lite knepigt men inte omöjligt! men om du gör det så är det väl smidigaste och bygga om det vid katen?

Men går det verkligen att göra det innan bakaxeln?
Skriv svar