Då var kammarna inkörda. Har varit ute och mappat lite upp till 1 bar och det rör sig helt OK.
Motorn kräver betydligt mer bränsle vid laddtryck än tidigare. Effekten är iofs redan sen tidigare begränsad av den lilla turbon, men effektivare motor är ju alltid bra om man får för sig att sätta på en större turbo nån gång.

Ny koppling. Clutchmasters FX700, tvåskivig sinter med aluminiumsvänghjul. Min gamla ACT började ge ifrån sig konstiga ljud... Den är lite skitig eftersom jag hade den på besiktningsmotorn med.
Den är lite besvärlig den här. Med kort slaglängd, toklätt svänghjul och på/av karaktär kan det bli ovärdigt om man försöker köra iväg diskret.
Fick bygga ny pedalstopp för slaglängden blir så kort på den här. Svetsade en mutter i pedalarmen och sen en lång M10 skruv som tar i golvet. Enkelt och justerbart.

Nästan allt återställt som det var förra året. Lite småplock kvar...

Ja, jag vet att det finns mycket billigare alternativ, men... Färgen var så snygg
Nytt för i år:
* Brons-styrningar
* Frästa ventilsäten
* Ferrea Competition Plus ventiler
* Ferrea knaster
* BC titan retainers och ventilfjädrar
* Shimslösa lyftare
* GSC S1 gen3 kammar (268 graders, 10.5/10.2 lyft)
* HKS kamrem och justerbara drev
En hel del jobb med mappningen återstår, men snart är jag tillbaka där jag var i höstas...
Till helgen ska jag börja skruva fast olika roliga nya väghållningsdelar. original 22 år gamla grejor med 500+ är rätt otäckt