GPS Corolla T-sport 2003

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
anton
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 11:07:00
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2003

GPS Corolla T-sport 2003

Inlägg av anton »

Jag äger en Corolla T-sport, -03, och är intresserad av att byta ut originalstereon mot Toyotas GPS. Har hört att den ska passa min mitkonsoll. Frågan är vad den kostar och var man får tag på en sådan? Någon som vet vad GPSen heter?

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: GPS Corolla T-sport 2003

Inlägg av PierreW »

anton skrev:byta ut originalstereon mot Toyotas GPS
Då borde ju Toyota lämpligtvis veta ;)

Det finns en tillbyggnads sats till originalstereon i Corolla där den vanliga radiodisplayen visar vägen och pilarna. Inte den mest High-tech fyllda varianten men du får ju behålla färdatorn och fjärrkontrollen i ratten. I övrigt ett smidigt alternativ till Tom Tom osv där extern placering gärna inbjuder till inbrott.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
anton
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 11:07:00
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2003

Re: GPS Corolla T-sport 2003

Inlägg av anton »

Tack för svar!
Ok, det lät ju lite B.Skulle helst vilja ha en inbyggd då jag inte har ork att plocka i och ur den hela tiden. Segt med alla kablar dessutom... Har du nån aning om vad tillsatsen kostar?
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: GPS Corolla T-sport 2003

Inlägg av fredrik mkIII »

http://cgi.ebay.co.uk/Erising-ES907D-7- ... 27b12585bc

http://cgi.ebay.co.uk/2003-2008-TOYOTA- ... 20ab3cdfcc

kan det vara något kanske? finns många olika varianter av intigrerade gps:er som säljs på ebay. denna var billig och stödjer I-GO kartor vilket jag antar att det är ett bra system.

mvh fredrick
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Skriv svar