
Inköps status:
- Inköpt November 2002.
- Helt original och 8700 mil på mätaren.
Original Specifikationer:
- 2.0 16V Twin Cam
- 150hk/6400rpm
Nuvarande specifikationer:
Motor:
- Lätt portning av toppen
- Vassare kammar från Catcams, 284 graders med 10,5 mm i lyft
- Unichip mappad
- K&N Filter inkl. modiferad luftbox
- T-VIS Borttagen
- ST182 Grenrör
- HKS sportavgas från mellanrör (+ borttagen mittendämp)
Väghållning:
- Koni Gula, justerbara stötdämpare
- Fjäderbenstag bak + orig. fram
- EBC skivor och Greenstuff belägg fram
- Superflex Polyrutane bussningar
Exteriör:
- Vita Azev 15" fälgar med 195/50 Toyo Proxes T1-R
- Färganpassad plast runt nummret bak
- TCS dekal i bakrutan
Interiör:
- Momo ratt
- Momo Stol mod. Start
- Celica original tygmattor
Kommande Modiferingar:
- Annan vxl-låda
- Hårdare fjädrar
- Lättning
Önskade Framtida Modiferingar:
- Vxl låda med diff från Celica ST202
Modifikations Galleri:
Koni montering:


Pigg för justering.

Fjäderbenstag:

Enem Kammar:

HKS Avgas:

Grenrör:
Såhär glad blir man av ett grenrör.




Momostol:



Allmänt:
Kanske verkar vara lite gjort på lång tid. Men då man studerat under största delen av tiden man ägt bilen så har det varit svårt att få inkomsterna å räcka till om man ska köra med bilen också. Men det som är gjort hade aldrig varit möjligt utan bästa polarn. Tack Christer!
Galleri:





SS-bilder i dålig kvalitet:




obs. inte ja som vält konan..

2005:









Höst


Det som hänt sedan denna tråd skrevs från första början är bland annat det här år 2006:
Då var toppen hemma, efter en lätt massage hos Ulf "Musen" Johansson. En liten titt in på insugssidan kan se ut så här nu:

Så nu är det lite vassare kammar som väntar. När allt är räknat å klart på toppen.
För att sedan montera ihop toppen med det "nya" men 10 år gamla blocket som inhandlats. Detta ska förhoppnigsvis bli som en näst intill ny motor med lite mer pulver än original när allt är ihop monterat och klart.
Bild på blocket mm:


Block monterat i stativ.

Bearbetning av toppen för att få lite mer marginal till nockarna.

Hitech på högnivå..


Stilbilder på kammarna.

Smygreklam.

Gradskiva på plats.
FILMER:
Finns även 2 st filmer på youtube på bilen. De är filmade för några år sedan. Vid filmtillfället hade bilen inte riktigt samma spec. Det som gällde då var avgas, enem vässade original kammar och kuggad luftmätare.. Håll tillgodo:
http://www.youtube.com/watch?v=yDY-Oy3h1Ek
http://www.youtube.com/user/calletofst4 ... 3JpGOGoLyw
Uppdaterat Galleri:
2007

På väg mot de slingriga landsvägarna.

En paus mitt i nöjesfältet.

En passande allé för lite 80-tals fotograferande.

Mer allé... =P

Poserande i stadsmiljö.

En alldeles ensam ramp som passade Celican utmärkt.
2008

80-tals träff en eftermiddag mitt i djupaste södermanland.

Tillsammans med syskon

och andra tuffa

80-tals ikoner..

Fikastopp på väg hem.
2010

Dammig och nyvaken efter 2 års vintervila.

Som vanligt så hittade Celican fram till de roliga vägarna som jag

nästan glömt bort......

1 maj träff i Norrköping.
OBS specen i början på tråden är uppdaterad med dagens modifikationer.