Kärvande dörrlås

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
christianjohansson82
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 17 apr 2010, 12:18:27
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1992
PostOrt: Umeå
Land (Country): Sverige

Kärvande dörrlås

Inlägg av christianjohansson82 »

Her ett problem med min Camry-92. Centrallåset fungerar perfekt, men inte att låsa med nyckel. Jag måste trycka på "lock door" knappen och dra upp handtaget på dörren och stänga den, då fungerar det. Vad kan detta vara för fel????
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Kärvande dörrlås

Inlägg av Dale »

Går det vrida om nyckeln i låset? Kan ju vara slitet eller så har nått stag hoppat av inne i dörren.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
christianjohansson82
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 17 apr 2010, 12:18:27
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1992
PostOrt: Umeå
Land (Country): Sverige

Re: Kärvande dörrlås

Inlägg av christianjohansson82 »

Nyckeln fungerar att vrida utan problem. Jag har ingen erfarenhet med hur centrallås fungerar, därför behöver jag lite hjälp.

Någon som kan ge en beskrivning hur man skruvar bort dörrsidan och kollar ifall nåt stag hoppat ur???


Edit: Fullt me grus i cylindern när jag plockade lös den. Efter noggrann rengöring så verkade den fungera, men jag tappade cylindern i marken så den sprack så nu måste jag ha tag i en ny.


Någon som vet av en låscylinder vänster fram?????
Skriv svar