Kvittrande D4D 126Hk -08

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
javerhammar
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 28 aug 2009, 08:04:30
Bilmodell: Avensis D4D
Årsmodell: 8
PostOrt: Rönninge
Land (Country): Sverige

Kvittrande D4D 126Hk -08

Inlägg av javerhammar »

Satt och kärringkörde som vanligt på väg hem från jobbet igår - 70km/h 5:an.
Blev så trött på allt fjolleri som sänds på radio så den stängdes av halvvägs hem.
Kommer ikapp en trött mopedförare som tror att han kan sicksacka mella´n mittstrecken på landsvägen.
Blir förgrymmad och ger i princip full gas för att köra om denna lätt förståndshandikappade mopeförare...
Mitt i mitt vredesmod så hör jag ett lågmält kvitter från motorn, förbannar mopedisten en gång till och försöker sedan återupprepa fenomenet.

Vid 75% gas eller mer, mellan 1500 och 1800 RPM hörs ett lågt kvittrande ljud från motorn, inte vid högre varv och inte vid lägre varv, inte heller med mindre gas...

Är detta en egenhet som motorn har, eller bör jag misstänka ett litet läckage?

Har bytt nån slang kylaren till turbon (har jag för mig) hos märkesverkstad.

tacksam för svar...
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Kvittrande D4D 126Hk -08

Inlägg av cheetah1 »

Det kanske var turbon du hörde?
Skriv svar