Toyota Celica -91GTi Bussningar / Kränger

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
eX3Me
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 08 mar 2010, 20:16:49
Bilmodell: Celica GTi
Årsmodell: 1991
PostOrt: Trelleborg
Land (Country): Sweden
Kontaktperson: Tommy Borglin
Ort: Trelleborg
Kontakt:

Toyota Celica -91GTi Bussningar / Kränger

Inlägg av eX3Me »

Min Toyota Celica GTi -91 kränger väldigt när man kör över ojämnheter mm och klonkar till då och då också.
Beteendet är likadant som när mina bussningar var kassa på min BMW, så givetvis är min första gissning att bakvagnsbussningarna är kassa här med.
Så då jag inte kan hitta någonstans bussningar till denna bilen , så kontaktar jag Toyota Service i Malmö
där får jag svaret att ska jag byta bussningarna så bör jag ha en FET plånbok, han vågade inte ens gissa vad det skulle kunna kosta.
utan han föreslog att byta / kolla mina bakre dämpare först, för är dessa kassa så kan den kränga rejält.

så till min fråga nu, är det dyrt att byta bussningar på denna, hur svårt är det, och var kan jag köpa sådana, ska även byta mina fjädrar, och kanske ska passa på att byta andra delar där bak då också, när jag ändå är i farten, men vad bör jag kolla på, och tänka på i sådana fall.
Flambingo
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 04 jun 2010, 19:47:13
Årsmodell: 0

Re: Toyota Celica -91GTi Bussningar / Kränger

Inlägg av Flambingo »

Hade också problem att hitta bussningar till min Gti -91. Fick beställa från en utländsk sida. kostade runt 800kr allt som allt, bytte sedan skiten själv vilket inte var allt för svårt. Ska kika om jag kan hitta den där sidan jag köpte ifrån, återkommer då med svar ;)
eX3Me
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 08 mar 2010, 20:16:49
Bilmodell: Celica GTi
Årsmodell: 1991
PostOrt: Trelleborg
Land (Country): Sweden
Kontaktperson: Tommy Borglin
Ort: Trelleborg
Kontakt:

Re: Toyota Celica -91GTi Bussningar / Kränger

Inlägg av eX3Me »

Hade varit kanon om du kunde hitta den sidan
har beställt nya fjädrar och tänkte passa på att byta detta samtidigt nämligen
Användarens profilbild
Skynerd
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 21:55:57
PostOrt: BORÅS
Land (Country): SVERIGE

Re: Toyota Celica -91GTi Bussningar / Kränger

Inlägg av Skynerd »

Hmm, jag bytte bussningar och stag bak på min gamla Celica -90 för ett par år sedan.
Var inte alls speciellt dyrt vad jag kan minnas.
Alltså en Celica ST182 -90 svensksåld.
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
Skriv svar