Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Min såg ut så här ungifär : http://www.driftopia.com/images/clutchfork.jpg
Mer "plåtig" inget gjutet gods.
De där ser mer ut som nån gti variant.....
Som sagt mitt gti lager såg ut som de vänstra som ja bytte bort mot toyota original när ja madda då de lagret även hade mindre diameter för axeln
ok....men då vet man att det satt fel lager och gaffel i lådan och att det var rätt lager jag fick från sachs, ska försöka leta reda på en gaffel som är rätt.
Ser du att låsbygeln ser anorlunda ut.
Du har fått fel sachs lager eller nått.
Eller så e de rätt lager men fel bygel. får beställa bygel separat .
Eller går de köra den gamla tro ?
De bryter nån stans runt 90 verkar de som.
Jag hade iaf annan gaffel på min mr2 gen3 samma som st205 .
Ser du att låsbygeln ser anorlunda ut.
Du har fått fel sachs lager eller nått.
Eller så e de rätt lager men fel bygel. får beställa bygel separat .
Eller går de köra den gamla tro ?
De bryter nån stans runt 90 verkar de som.
Jag hade iaf annan gaffel på min mr2 gen3 samma som st205 .
Jamen titta på fan...en sån bygel ska jag ha ju, tar jag bygeln från det gamla lagret till det nya så passar det inte hundra.
identiska med mått förutom höjden där sachs lagret är 1mm högre.
Var in på toyota och dem har noll koll.
Var sen in på autoexperten till en polare och han ringde till dem som tillverkar lagret som tydligen är NSK, samma tillverkare som gör sachs lager fast med deras stämpel.
Förhoppningsvis så kan han få tag på samma lager som jag har så jag slipper krångla till det ytterligare.