Starlet 1,3 -83 som vägrar starta. ÅTGÄRDAT!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Fidde83
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 16 jun 2010, 23:15:52
Bilmodell: Starlet 1,3 DL
Årsmodell: 1983

Re: Starlet 1,3 -83 som vägrar starta.

Inlägg av Fidde83 »

Tja, jo jag är helt med dig när det gäller förgasaren. Har testat gasa sedan tidigare och accpumpen fungerar, dock så blir det inte en dimma utan mer skvitter av den. Har haft isär den 3 ggr och rengjort förgasaren utan lycka. I morgon, söndag, ska jag få låna en kompis förgasare och se om bilen går.

Gällande jord mellan motor och chassi så fungerar den bra. Skruvade lös den och testade starta bilen och den gick att få igång dock precis som förr men sämre. Skrapade rent kring anslutningspunkten på motorn och gnuggade med kabeln medan motorn var igång och då började den gå bättre men fortfarande väldigt dåligt för att sedan dö i vanlig ordning.

Som sagt stiften är kolsvarta av sot så den får för mkt bensin. Kontrollerat flottörens öppning/stängnings funktion och den stänger då flottörhuset är fullt osv.

Får återkomma efter jag testat en annan förgasare helt enkelt.

Tack för svaret!

MvH Fredrik.
. : : Toyota Starlet 1.3 DL : : .
Fidde83
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 16 jun 2010, 23:15:52
Bilmodell: Starlet 1,3 DL
Årsmodell: 1983

Re: Starlet 1,3 -83 som vägrar starta.

Inlägg av Fidde83 »

Nu är bilen fixad iaf. Var brytaren som gått sönder igen fastänn den var ny, samt att kondensatorn var dålig oxå vilket gjorde att brytaren oxiderades och förstördes mer eller mindre.
. : : Toyota Starlet 1.3 DL : : .
Användarens profilbild
Starl1
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 24 jun 2010, 06:53:29
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 1983
Ort: Norrtälje

Re: Starlet 1,3 -83 som vägrar starta. ÅTGÄRDAT!

Inlägg av Starl1 »

Grattis :)
Skriv svar