abs ecu

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
samuel
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 08 jan 2010, 18:46:40
Bilmodell: celica
Årsmodell: 91
PostOrt: VETLANDA
Land (Country): sverige

abs ecu

Inlägg av samuel »

var sitter abs ecu på en toyota celica 91 å går det att nolla den ?
funkade bra å nolla den innan med hjäp av tc e1 å brommsa 8 gånger eller mer ,skulle testa i wws mode ts-e1 men nu kan jag inte nolla den längre å får hela tiden felkod 11 är det nån som har nån ide kastar bilen snart
mvh samuel
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: abs ecu

Inlägg av cheetah1 »

Vad betyder den där felkod 11 då?
samuel
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 08 jan 2010, 18:46:40
Bilmodell: celica
Årsmodell: 91
PostOrt: VETLANDA
Land (Country): sverige

Re: abs ecu

Inlägg av samuel »

open circuit in solenoid relay circuit kan even vara open short in abs control selinoid relay circuit har du nån fundering på vad problemt är
mvh samuel
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: abs ecu

Inlägg av cheetah1 »

Jag vet inte exakt hur själva aktuatorn till ABS:en funkar, men det låter ju som att det är ett problem med kontakten till nåt relä där. Möjligen kanske om du kan ta loss och kolla så det är bra kontakt i anslutningarna runt prylarna där under huven?
samuel
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 08 jan 2010, 18:46:40
Bilmodell: celica
Årsmodell: 91
PostOrt: VETLANDA
Land (Country): sverige

Re: abs ecu

Inlägg av samuel »

har haft dän alla kontakter som finns å smörjt runt om vid abs pumpen testat abs control relay men har läst mig till att blir det felkod 11 så slår abs av direkt ,för när jag nollar det så finns den kvar dra jag ut en givare så kan jag nolla bort den felkoden ,får nog bli lite serlös mätning i morgon
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: abs ecu

Inlägg av PierreW »

Så länge felet kvarstår kan man inte nolla felkoden då den kommer tillbaka direkt, ganska logiskt ;) .
Och för att nolla med snabba tramp på pedalen måste alla felkoder läsas minst en gång, alltså cykeln med blinkningar måste gå ett varv eller hur man ska förklara.

F.ö kan jag inte hjälpa dig med felet då jag nästan "helt" saknar kunskap om de äldre Toyoterna. :oops: ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar