Så nu har man varit och kört Superstage
Det blev intressant om 2år utveckling av bilen skulle gå något resultat.
Det stora som gjort sedan förra gången är coilovers och nyrenoverad maskin med lite mera tryck i (uppskattar effekten till 350hk kanske)
1a vändan ut
1a: varvet var jag nog lite väl opptemistisk tror jag

ställde dämparna på det hårdaste och med kalla däck så åkte jag av banan i första partiet, jaha tänkte jag, första gången man kör rally med bilen.
2a:varvet satte jag 1:28;72 redan där tog jag mitt mål med råge, som var att komma under 1:30;03.
Kändes inte så bra endå, trodde efter jag kört att det var långt ifrån 1:30.
3e: varvet så blev bilen ganska hal och svårkörd fick 1.29,22
2a vändan ut så hade jag tömt ut endel luft ur däcken och ställt dämparna ca 25%mjukare fram och 15%bak
1a:varvet tog jag som ett uppvärmings varv av däcken så att jag inte skulle råka ut för samma sak som förra gången, åka av banan, så jag tog det jätte lugnt men märkte att bilen fick grymt mycket bättre väghållning så jag tänkte nu fan jag pressa lite. 1.31,50 fick jag där utan att anstränga mig.
2a:varvet pressade på ganska bra men bara en bit in så fick jag laddtryck toppar så fuelcuten gick in vid 1,7-1,8bar råkade göra det ett par gånger eftersom min slang till laddmätaren hade hoppad av vid första piken.
bara att avbryta den körningen
Det som hade hänt var att ena bulten till banjon till wastegaten hade hoppad av:(
och sådana hade jag inte med mig, Så man får tacka alla som ville så gärna hjälpa till och till slut fick jag en av björn som jag kunde bygga om, behr leta oxå genom hela sin packning efter saker som kunde hjälpa
Men det fungerade i alla fall
3e: vändan ut
1a: varvet uppvärmning
2a: varvet så gick inte bilen så bra den misstände lite men var bra i väghållningen fick 1.28,35 så mitt rekord var slaget med en misständande bil
3e varvet samma sak fick 1.28,78
så jag funderarde lite om vad som kunde vara fel, det enklaste jag kunde göra och som jag hade saker till var att testa byta tändstiften.
4e:rundan
1a: varvet uppvärming, och misständningarn var bort, skönt tänkte jag, kändes stor skillnad i effekt nu.
2a: varvet kändes skit bra dock så missade jag sista porten långs ner efter halva sträckan extremt mycket, beror nog på att man fick lite mera effekt och ville bromsa senare

men tiden blev 1.27,44
3e: varvet körde jag på lika dant och kändes bra men bromsarna blev lite varma mot slutet och missade sista konan lite, Så efteråt så tänkte jag att andra varvet nog var snabbare endå men sedan när jag fick tiden 1.27,00
så tänkte jag fan att jag missade sista, då hade jag till och med varit nere på 1,26:xx, men får bli någon annan gång, nu har jag ju ett nytt mål
