Har en fundering: går det att flytta bilen utan drivaxlarna, eller skär hjullagren då?
MVH Martin
Tjena!Tommen skrev:Halloj Martin.
Snygga grejer du raddat upp![]()
Det går frammåt ser jag. Härligt.
För veven vetjag inte men du bör ABSOLUT använda ARP-bultar till toppen om du lägger dit en ST205 toppackning.
Orginalbultarna klarar inte dom åtdragningskrafterna och går förmodligen av efter ett tag vid körning.
Och en ny renovering är inte så intressant skulle jag tro.
Lycka till
Har varit inne på samma spår som du, att man kanske ska köra med ST205 bultarna ihop med ST205 toppackningen. Några tusenlappar över har jag inte, så jag ska ha st205 bultarna i åtankeLarco skrev:Det går alldeles utmärkt att köra originaltopplocksbultarna med stålpackningen. Så hade min celica när jag köpte den och den har jag laddat 1,3-1,5bar med med supraturbon. Om inte annat kan man ju köpa bultar från st205 om man är orolig, de lär ju onekligen funka tillsammans med st205packningen
Missförstå mig inte ARPbultar är bra men man behöver ju inte slänga ut en massa pengar i onödanHar du en 1000-lapp över så köp ARPbultar du.
Jag skulle nog vilja tipsa dig att stoppa i smidda 86mm kolvar på en gång om du har lite trimningsambitioner, du kommer tacka dig själv isf. Du behöver inte nödvändigtvis borra blocket eftersom cylinderväggarna då blir svagare.
SMR (supramannenracing) säljer det mesta till bra priser. Ring o snacka med Rickard. Kontakt uppgifter finns på hemsidan.