Byta Synkringar

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Larco
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige

Re: Byta Synkringar

Inlägg av Larco »

Tack för hjälpen, bulten till backaxel hade jag tagit bort.
Det verkade bara som att lagret kärvade lite i huset när jag skulle dra av det. Jag lyfte huset ett par mm så jag fick under 3st små mellanlägg, också knackade jag till axeln lite lätt så lossnade den från huset.

Nästa bekymmer :roll:
Hastighetsmätar drev/vinkelväxeln som sitter instucket baktill i lådan vid diffen. Jag skulle dra ur den då jag inte vågar lyfta ur axlarnaoch diffen med det kvar i. Jag fick bara ut halva delen. Den är tydligen 2-delad och den delen med plastdrevet på sitter kvar i lådan. Sitter som berget där. Jag lyckas vrida på den lite, men inte dra ut den. Det finns så lite gods att greppa den i med så jag slinter bara när jag ska dra ur den. Vad jag minns från när jag bytte låda på min gamla st165 var det inte alls svårt att få loss den. :problem:

Har ni något bra tips på hur jag får ur loss den? Bearbeta den med polygripen tills den släpper? :think:
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Larco
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige