
Jaha, då var det dags att flytta hela projekttråden.. Försöker få ihop helheten så gott det går.
Gamla tråden : http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=31730
Nuvarande spec ST165 1988. 18 300 mil.
Motor
Nya motorn ( tack till Larco för en schysst affär )
St165 block och topp.
St162 (GTi) kammar och insug. Även GTi ventilkåpor ( Snyggare)
St165 spjällhus.
St202 stakar och kolvar. 10.5 i komp, org är 8.5
T-VIS med ställbart öppningsvarvtal. ( Kommer senare )
Org bränslesystem och tändsystem
Ct26 med Suprans avgashus, något större.
Elektronisk pysventil , knepig men funkar.
Ladd med nya motorn ? 0,5 ( ? )
Chassi
Kielen (?) Sänkningssats 40 mm fram och bak, hård fjädring.
Nya org.bromsskivor runt om. ( Dumt, skulle köpt värre på en gång. )
Kaross
Samtliga hål från org kjolpaketet igenlimmade ( ?) och rensad på lister och emblem.
Inkagul med gul i klarlacken, egenblandat som ställer till problem.
Realcar sidokjolar och bakparti, fronten var skrot när jag köpte bilen.
Alu-vinge , nu är det borta , blir en org.vinge istället.
Ny front blir en gt4-front med en "läpp" och större lufthål.
Mål med projektet ? Renovera bilen både maskin- och utseendemässigt. Få till bilen med ett eget stuk som inte avviker alltför mycket från org, St165 är ju en ganska ovanlig modell numera.
Effektmål med nya motorn ? Ladda 0.5 i början , se till att allt lirar. Senare,med vissa modifikationer ladda 0,7-0,8, glöm inte att det är en Turbo/GTi-hybrid.
Det började såhär , köpte den i Lidköping 16e februari -08
Otroligt skitig men 30 mil enkel resa hem gör sitt till.


Motorn

En del av " arbetsplatsen "


Utvändigt :
Realcar styling , bygget var sponsrat av realcar om jag fattat rätt.
Tyvärr är det mesta av stylingen sprucket men det blir renovering.
Audi Incagul metallic , lackad 2003.
Luftintag på huven, realcar gt4-scoop.
Lite skadade skärmkanter och lite dåligt underarbete.
Invändigt :
Lackad sarg runt mätarna
Stor varvräknare, Turbotrycks- och oljetempmätare i A-stolpen.
Helt org annars.
Motor :
3S-GTE Gen1
Toyota CT26 turbo org.
Stor intercooler av just nu okänt märke.
HKS öppet sportfilter.
Öppen dump, okänt märke.
En jäkla massa rörkopplingar och slangkopplingar
åt alla håll som jag inte hunnit få någon bra koll på.
Flyttat batteri till skuffen.
Chassi :
Sportdämpare i bra skick, troligen sänkt , okänt märke
Rostfritt avgas 3 " från katt som blir 2 pipor ut, okänt märke.
Larco kom med dessa bilder och visst är det den ! Mina planer för bilen tog en vändning.
Stort tack.


Så blev jag ju tvungen att fixa bilder i dagsljus.






Och det tog inte länge förrän jag fick tips av Simon att bilen funnits med i Street Xtreme 2004.
Med hans hjälp fick jag reda på vilket nummer den var med i och tidningen beställdes. Stort tack !


Min egen lilla dröm är att bilen någon gång ska vara med igen i min ägo, vi får väl se.