Karvat i plasten på mina högtalargaller så nu ligger inte högtalaren emot gallret längre och skapar oönskat ljud:
Vaxat bilen för andra gången denna sommaren. Måttligt glad över hur snabbt bilen blir blekt

Hittat en oljeläcka i motorutrymmet, nere på blocket, innanför grenröret, bredvid oljefiltret och blockvärmaren:
Jag tror att det läcker från anslutningen på någon utav dom där 2 rören. Är det oljerör eller kylrör för motoroljan?
Medan jag höll på och meckade såg jag att kontakten inte satt i blockvärmaren (se bilderna) och började leta efter vart den har tagit vägen och varför den kan ha kopplats ur. Följde kabelröret från uttaget i fronten och hittade andra änden hängd över kylaren. Tyckte den kabeln var lite kort för att räcka fram till blockvärmarens kontakt PLUS att detta gjorde mig mer fundersam eftersom jag vet att jag har ett uttag vid passagerarsätet också för kupévärmare och ännu inte hittat grenkontakten. Började nu följa kabelröret från kupévärmaruttaget igenom torpedväggen och ut i motorn för att få någon klarblick i detta. Hittade till slut änden och grenkontakten hängande ned mot generatorremmen

Inga tecken på gammal eltejp som släppt eller att kabelröret på något sätt varit fastsatt! Jäkla tur att man fick se detta! Kontakten var lite skadad så förmodligen har den legat och skavt mot generatorremmen eller någonting annat.
Hur tänker folk ibland!?