S: Lexus IS300 Sportcross-02

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Hanzzon
Bilmodell: MR2 Turbo+Prius 3-10
Årsmodell: 1990
PostOrt: EDSBYN
Land (Country): Sverige

S: Lexus IS300 Sportcross-02

Inlägg av Hanzzon »

Tänkte lägga ut en intressekoll på min fina blanksvarta Lexus IS 300 Sportcross (Sportkombi)-02.
Jag älskar bilen och är oerhört nöjd med denna snabba, körglada och problemfria bil men suget efter en Hybrid-bil börjar bli stort och nu även rätt passande när tjejen ska plugga och pendla 13 mil bort. :roll:
Dock ser jag hälst att någon som uppskattar en Lexus för det den är köper bilen och det finns nog här.
Den har väl all tänkbar utrustning som fanns att tillgå -02 som; Xenonljus, Backsensorer, Elhissar/speglar(även infällbara)/ dubbla Elstolar med stolsvärme, GPS-navigator, Skinnklädsel, GRYM original-Stereo med inbyggd cd-växlare och original baslåda med det bästa ljud jag haft i en bil, utsökt 5-vxl-automatlåda med möjlighet att växla manuellt med knappar i ratten, vidare har ju IS 300 i princip samma robusta motor som Supra MK4, den legendariska 2JZ-motorn fast utan turbo då.
ACC-klimat, ABS, TRC, och ESP-antisladd-system, Dubbla airbags med sidoairbags och sidokrockgardiner, motorvärmare med kupéuttag, ja jag har säkert glömt en del också...
Allt fungerar självklart till 100% perfekt och bilen är Svensksåld ny och fullservad på enbart Lexus/Toyota och har gått 13500mil.
13500-mila servicen är precis gjord och jag har även precis bytt kamremmen, rullar och generatorrem som egentligen ska bytas vid 15000-mil men bilen börjar ju bli till åren så jag bytte på den rekomendationen.
Jag har även rostskyddsbehandlat hela bilen nogrannt under, i hjulhus och alla hålrummen.

Jag har inte haft ett enda problem med bilen och det enda förra ägaren som kört bilen sedan den var ny gjorde förutom att serva den var att han hade bytt bromsskivor på den.
En kanonbil som det bara är att tanka och köra många problemfria och roliga mil till med helt enkelt!
Tänkte mig ett pris på omkring 105000kr vilket inte är särskillt dyrt om man tittar på Blocket.

Mvh//Hanzzon.
Senast redigerad av Hanzzon den tis 24 aug 2010, 22:46:10, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Hanzzon

Re: S: Lexus IS300 Sportcross-02

Inlägg av Hanzzon »

Upp! Ingen intresserad av en riktigt rolig bakhjulsdriven kvalitetsbil användbar året runt :?: :?:
Bilen fick även splitternya 16" dubbdäck i vintras på nästan nya fräscha alufälgar, sommmarhjulen är 17" Lexus orginalfälgar...
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn »

Jo, jag hade hemskt gärna haft den som vardagsbil, tyvärr håller inte plånboken med utan siktar mer på en gammal saab 9-5 :)

IS300 lär inte vara speciellt vanliga i sverige va ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Hanzzon

Inlägg av Hanzzon »

Banken har säkert lite extra att låna ut annars så du slipper åka Saab... :)
Jo dom är väl inte så jättevanliga precis, finns 6 st till salu på Blocket varav 2 st Sportcross...
Dom på blocket ligger fö. mellan 131 000kr ner till 105 000kr för den billigaste vilka är importerade, den billigaste svensksålda ligger på 115 000kr och min bil är svensksåld i mycket bra skick med kladerfri servicebok så runt 100 000kr tycker jag den borde vara värd...
IS 200 är ju väldigt mycket vanligare annars och en sån hade jag före min IS300 men det är nästan helt olika bilar trots likheterna då alla små detaljer man saknade i IS200 för att vara riktigt riktigt nöjd faller perfekt på plats i IS300.
Jag saknade mittarmstöd och farthållare i IS200 vilket är standard i IS300, vidare tyckte jag halvljuset var dåligt på IS200 men IS300 har Xenon-ljus standard med väldigt bra halvljus, sen saknade man såklart en del pulver under huven i IS200 men det finns ju där i IS300 samt att den känns tystare och stabilare att köra för att nämna lite så helheten blir så mycket bättre i IS300.
Användarens profilbild
Hornlund
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden

Inlägg av Hornlund »

Synd att försäkring & bränsle också kostar bara. Gillar inte riktigt IS200 på den punkten, & kan inte tänka mig att det ser bättre ut med större motor. Annars gillar jag SportCrossen, riktigt snygga men kanske inte så smart design för största möjliga utrymme i en kombi!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Hanzzon

Inlägg av Hanzzon »

På så vis är nästan IS300 mer bränsleeffektiv än IS200 tycker jag eftersom IS300 nästan drar lika som IS200 och då är det ju betydligt mera krut i 300:an och automatlåda.
Försäkringen ligger på mellan 5000-6000kr/år för mig som är 27 år i Helförsäkring inkl djurkollision i "Dina försäkringar" centralt här i Edsbyn.
Nä dom är ju inte direkt byggda för att vara en maximalt rymlig kombi utan snarare en sportig bil med lite extra utrymme och större flexibilitet än en sedanmodell utan att se ut som en klumpig kombi.
Användarens profilbild
Hanzzon

Inlägg av Hanzzon »

Nu är den utlagd på Blocket så kolla där för info/bilder;
http://www.blocket.se/gavleborg/Lexus_I ... m?ca=5&w=1
PartyBoy
Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
Årsmodell: 2013

Inlägg av PartyBoy »

Vi kan byta tycker jag, men du får ge mig 115.000:- emellan på min Avensis! =) Fair deal?
---------------------------
Toyota Mek
Användarens profilbild
SirManseman
PostOrt: Skövde

Inlägg av SirManseman »

Jag har spanat på denna bil och är lite sugen...

Vad ligger den verkligen förbrukningen på?

Måste bara få sålt min nuvarande innan jag eventuellt är spekulant. http://www.blocket.se/skaraborg/Volkswa ... ?ca=13&w=1
Måns Nordell

Skoda Octavia RS -04
Användarens profilbild
Hanzzon

Inlägg av Hanzzon »

PartyBoy, Nja skulle jag lägga 115000kr på ett byte från Lexus till Toyota så måste den åtminstonde ha hybridteknik eller nått spännande och modernt som jag inte har på min Lexus så det känns som att man tar ett kliv frammåt i rätt riktning teknikmässigt om man skulle lägga massa pengar i mellan, men i övrigt gillar jag nya Avensisen.
Låst