Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Jag har läst på flera håll att folk inte rekommenderar TRD-shortshiften då skillnaden är så liten. (Samma med TRD-hastighetsmätaren som är graderad till typ 10km/h mer än eurospecmätaren..)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Glenn skrev:Kännsdet nån skillnad när du drar i spaken då ?
Jag har läst på flera håll att folk inte rekommenderar TRD-shortshiften då skillnaden är så liten. (Samma med TRD-hastighetsmätaren som är graderad till typ 10km/h mer än eurospecmätaren..)
jag vet inte riktigt hur det känns med TRD short shiften ännu.
Då om du kollar på bilderna så är dom allt efersom jag skruvat dvs jag hade tagit ur motor och låda innan jag monterade short shiften :S
Så det blir en fråga jag tyvärr måste återkomma till vid senare tillfälle
Tufft! Fick du bort några gram till
Har du gjort den själv?
Tyckte passformen var lite sådär och hålen för blinkersena syntes lite ojämnheter i men det kanske är svårt att jobba med kolfiber och att det inte syns sen när mätarhuset är på plats igen.
Fnys skrev:Tufft! Fick du bort några gram till
Har du gjort den själv?
Tyckte passformen var lite sådär och hålen för blinkersena syntes lite ojämnheter i men det kanske är svårt att jobba med kolfiber och att det inte syns sen när mätarhuset är på plats igen.
Basen har jag inte gjort själv på denna då jag inte har vacum sug tyvärr men det är lite småt som jag ska försöka fixa är tanken
ja nu har jag grejat ytterligare med motorn mätt ovalitet i cylinderloppen och konstaterat att dom är riktigt fina
sen så har jag påbörjat slipning och rengöring av en inrednings detalj som jag kommer att uppdatera om lite pö om pö då den ska kolfiber draperas
Har även beställt färg för att få blocket uppmålat och snyggt sen ska även topen och alla kringdetalejer göras i ordning och målas ska börja maska upp och så vidare i morgon.