Hej
Någon därute som kan ge mig ett tipps på vart man kan hitta ett lämpligt hål genom torpedväggen för att dra kabeln till kupevärmaren på en Avensis Verso 03?
Motorvärmaren är på plats men nu har jag krypit runt både i och under bilen utan att hitta nått lämpligt hål. Har inte börjat skruva ner så mycket ännu, bara handskfacket men där bakom kunde jag inte hitta nått lämpligt
Mvh
/p
Motorvärmare Avensis verso 03
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Avensis verso
- Årsmodell: 2004
- PostOrt: 65593
- Land (Country): sweden
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Motorvärmare Avensis verso 03
Du får göra ett hål under kabelbunten som går in i torpeden på vänster sida framifrån sett.meckarmulle skrev:Hej
Någon därute som kan ge mig ett tipps på vart man kan hitta ett lämpligt hål genom torpedväggen för att dra kabeln till kupevärmaren på en Avensis Verso 03?
Motorvärmaren är på plats men nu har jag krypit runt både i och under bilen utan att hitta nått lämpligt hål. Har inte börjat skruva ner så mycket ännu, bara handskfacket men där bakom kunde jag inte hitta nått lämpligt
Mvh
/p
Finns som små "pluppar" i gummidamasken som du kan klippa av.
Kör in kabeln och sikta lite snett neråt vänster, kabeln bör dyka fram nånstans under handskfacket

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Nu? Eller med en gång?
-
- Bilmodell: Avensis verso
- Årsmodell: 2004
- PostOrt: 65593
- Land (Country): sweden
Lysande, tack för snabbt svar, helgen är räddad
Mvh
/p

Mvh
/p
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Pierre, har du koll på var motsvarande hål finns på min RAV4? Har inte letat alls, men om du vet så slipper jag leta helt.. 

- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Finns sådant gummi på Raven också, dock måste du skruva bort batteriet och hyllan det står på för att komma åt.cheetah1 skrev:Pierre, har du koll på var motsvarande hål finns på min RAV4? Har inte letat alls, men om du vet så slipper jag leta helt..
Såvida du inte har tränat upp nått litet djur som kan krypa in under och trä igenom kabeln

F.d Toyota mek.
Nu? Eller med en gång?
Nu? Eller med en gång?
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
Tack sk'ru ha, det passar ju bra, batteriladdaren till DEFA Warmup borde vara rätt praktiskt att ha i närheten av batteriet tycker man...
- Dale
- Siteadmin
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Kontakt:
Spelar ingen roll. Enligt monterinsanvisningen skall du INTE klippa/korta ledningarna från laddaren till batteriet då det påverkar laddningscykeln.cheetah1 skrev:Tack sk'ru ha, det passar ju bra, batteriladdaren till DEFA Warmup borde vara rätt praktiskt att ha i närheten av batteriet tycker man...
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]