återanvända packningar ???

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
persalls
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 2000
PostOrt: Vellinge
Land (Country): Sweden

återanvända packningar ???

Inlägg av persalls »

Hej!

Har rivit förkattarna på min MR2a och behöver nya packningar mot toppen och mot resten av avgaset ? inte använder man väl gamla packningar vid montage även om de ser felfria ut, eller ????

Anledningen till frågan är att de inte finns hemma på Toyota och tanken var att montera i helgen men det känns inte rätt och spelar ju iofs inte så stor roll med tanken på säsongen, mest att jag fick för mig att meka lite...

//Mvh Per
Caniz
Bilmodell: Celica st182
Årsmodell: 1990
PostOrt: Bålsta
Land (Country): Sverige

Re: återanvända packningar ???

Inlägg av Caniz »

Avgaspackningar är designade så att de är lite för tjocka från början, och är gjorda av ett ganska mjukt material, och när du spänner ihop avgassystemet igen efter urmontering så formpressas den efter alla små ojämnheter i kontaktytorna och fyller ut dessa. Smma princip som en toppackning.

Summa sumarum; köp nya då de gamla är pressade efter exakt så som kontaktytorna såg ut när de var monterade tidigare och aldrig kan få perfekt passform vid återmontering.

//Caniz
Skriv svar