Hyundai accent 01 problem ?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
leonjp
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 14 maj 2010, 12:02:12
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2002
PostOrt: Landskrona
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: 241ECM8X

Hyundai accent 01 problem ?

Inlägg av leonjp »

Hej

Jag vet att detta är ett Toyota och inte ett Hyundai forum men tänkte jag testar här eftersom hyundai forumet verkar totalt värdelös kanske någon kan hjälpa mig endåm
det e så att min fassa har en Hyundai accent 01 tyvärr rena skitet är det tycker jag men i alla fall det lyser en lampa det stpr check och det är en bild på en motor någon som har någon aning vad felet kan vara ?

tack
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Hyundai accent 01 problem ?

Inlägg av PierreW »

Oavsett bilmärke och modell så finns det en instruktionsbok,
i den kan du med största sannolikhet läsa att symbolen betyder fel i motorstyrningen eller liknande,
åk till en verkstad för diagnos, alltså man måste läsa ut eventuella felkoder med en dator. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
leonjp
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 14 maj 2010, 12:02:12
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2002
PostOrt: Landskrona
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: 241ECM8X

Re: Hyundai accent 01 problem ?

Inlägg av leonjp »

har du någon aning vad det kan vara på rak arm ? för jag menar bilen e verkligen inte värd att lägga mer pengar på ska försöka sälja skitet
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Hyundai accent 01 problem ?

Inlägg av PierreW »

leonjp skrev:har du någon aning vad det kan vara på rak arm ? för jag menar bilen e verkligen inte värd att lägga mer pengar på ska försöka sälja skitet
Nej, åk till en verkstad med felkodsläsare.
Felkoderna måste läsas ut.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Hyundai accent 01 problem ?

Inlägg av Glenn »

om det inte går att utläsa via blinkningar eller nåt, men det borde dom ha koll på på huyndaiklubben.

F.ö ogillar även jag just accenten väldigt starkt, usch.. var tvingad att köra en sån ett tag förut,..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar