Som "nybliven" (början av oktober) Toyota ägare så måste man givetvis starta en projekttråd med

Bytte bort min 400hk Saab 900 -98 mot en MR2 2.0 N/A -95.
Började ledsna på Saaben då de blev alldeles för mkt skruva sett till hur mkt man körde.
Jag kände helt enkelt för något som var en mer sportbil från början.
Kanske låter skumt att gå från en 400hk turbobil till en 175hk sugis men de är bana som hägrar, och bor bara ett stenkasst från KinnekulleRing så 9/10 träffar blir där och då är inte jätte mkt effekt prio1 precis.
Lite fakta om bilen som den är just nu:
Motor/Drivlina
Helt original sånär som på:
- KN sportluftfilter
- 2.5" Blueflame Rostfritt avgassystem med kattersättare
- Shortshift
175 hk original
Chassie
- Ställbara Ksport Coilovers
- Ställbar Camber
- Justerbara krägningshämmare
- Fjäderbenstag fram & bak
Bromsar
- Slitsade & borrade skivor fram
- Ventilerade skivor bak
- EBC yellowstuff belägg runt om
Inredning
original förut TRD växelspaksknopp
Styling
- Klarglas positionsljus
- Andra dimljus
- Frontläpp av okänt märke
- TTE Grand Stand racing fälgar
- 205/40-17 fram, 225/45-17 bak
Har väldigt mycket planer för bilen.
Målet på långsikt är väl en timeattackstukat racer (nåja) för gatan.
Har gjort en liten plan för bygget, får väl se hur väl den håller men här är den iaf:
Steg 1 (färdigt senast till 2011)
- Fälgar, Element Black & Red Stripe 17” 205/40 225/35
- Montera Kat-ersättare
- Service (kamrem, olja, filter)
- HKS luftfilter
- Fräscha upp motorrum (silikonslangar etc)
- Justera in Coilovers
- Uretanbussningar
- Fräscha upp & måla bromsar, fram/bakvagn
- Tona bakljusen
- Dekaltrim
Steg2 (färdigt under 2011)
- Sportstolar
- Sparco Ratt
- R-däck på TTE-fälgarna
- X-grenrör
- Subframestag
- Luftintag
Steg3 (långsiktiga planer):
- Casterstag m. Uniball
- Större bromsar
- Maxlättning
- Bur
- Insug
- Komplett Timeattackstuk
Lite bilder på den innan vinterförvaringen:





MVH Heller