alarm - apparat som ger varnings- eller utryckningssignal; oro, uppståndelse
Så om jag får gissa, antingen för att dom inte vill få sina bilar stulna, eller för att dom vill varna andra om att dom kommer farande i hälsovådligt hög hastighet?
Jag antar att du tycker att det borde stå "larm". Såhär tycker saol om det:
larm - buller, signalanordning för meddelande av fara
(Disclaimer: Jag har inte tagit med alla böjningar och delningar och andra obegripligheter dom har för sig i SAOL, helt enkelt för att jag inte har tangenter på mitt tangentbord som täcker allt...)
cheetah1 skrev:alarm - apparat som ger varnings- eller utryckningssignal; oro, uppståndelse
Så om jag får gissa, antingen för att dom inte vill få sina bilar stulna, eller för att dom vill varna andra om att dom kommer farande i hälsovådligt hög hastighet?
(Disclaimer: Jag har inte tagit med alla böjningar och delningar och andra obegripligheter dom har för sig i SAOL, helt enkelt för att jag inte har tangenter på mitt tangentbord som täcker allt...)
Skillnaden på Alarm och Larm är väl endast språklig.
På Svenska säger man utan A och på utrikiska med A
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
cheetah1 skrev:alarm - apparat som ger varnings- eller utryckningssignal; oro, uppståndelse
Skillnaden på Alarm och Larm är väl endast språklig.
På Svenska säger man utan A och på utrikiska med A
Det var just det jag ville göra mig lustig över också
Får väl hålla lite liv i forumet, var besiktigade farsans Corolla T-sport för typ en vecka sedan, El-blanco el-papiro.
Som alla andra gånger då alltså .
En halvljuslampa, 4 däck och bromsklossar bak får väl anses som ganska lagom på en bil som gått snart 10500 "hårda" mil och dragit husvagn senaste åren
(farsgubben är inte feg på att varva heller så...)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?