
Bilen påväg hem från Luleå,138 mil enkel resa


Här var allt frid och fröjd,skulle dock ca 90 mil senare rasa koppligen i Jönköping,sen söndag kväll och 11 mil kvar hem,bara bita i det sura äpplet och ta bärgaren, 4600kr

Men men,vad hade man väntat sig,bilen gick som ett skott,så lite fix får man räkna med. Kan slänga upp lite kort vad det sitter för godis under bakluckan.
-Fidanza lättat svänghjul.
-SPEC organisk koppling.
-T04e turbo.
-Extern wastegate.
-SARD 850cc spridare.
-Walbro 255l bränslepump.
-Större sidmonterad Intercooler.
-GreenCotton luftfilter.
-3" Blitz Nur Spec rostfritt avgassystem
-100cells race katt.
Apexi Power FC sprut
-Apexi turbo timer
-Blitz SBC-i Color
-HKS SSQV
-Extraktor grenrör
Utöver det så sitter det TEIN collisar och Yokohama Advan Racingfälgar.

Bilen från sin bästa sida =)
Lite kort om planerna då,det jag gjort,och det jag håller på med för fullt är,nya slitsade och hållborrade skivor ligger hemma och väntar.

Sen är den nerriven för kopplingsbyte,snart klar med detta,blev dock tvungen att även byta svänghjul,så det drog ut på tiden lite.
Härom dagen kom ett annat paket på posten,nya bussningar i framvagn samt renoveringskit till bromsoken runt om.

Igår vart en liten roadtrip på 66 mil för att hämta röda original skinnstolar,ungefär så långt har jag kommit,köpte bilen i oktober.Tanken med bilen är en total genomgång och uppfrsächning,säsongen börjar med en bänkning är tanken,har varit i kontakt med maxxxtuning i Vrigstad. Sen ska bilen köras,som den är byggd för. Det va allt jag hade just för tillfället,kommer ta lite bilder i veckan när jag kör bilen för andra gången någonsin,från verkstaden till garaget den ska stå i,och då förhoppningsvis med en fungerande koppling =)
