
Pranksters 165'a
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Re: Pranksters 165'a
Det va en tjusig placering av strömbrytaren! 

-
- Pay User
- Inlägg: 132
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
- Bilmodell: Mr2 gtu
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Karlskoga
- Land (Country): Sverige
- Ort: Karlskoga
Re: Pranksters 165'a
Tackar! Gillar att pilla runt med massa speciallösningar (vilket oftast bara kostar onödig tid o ändå får göras om tillslut iaf.....)
Har pillat ihop lite annat mök som ni stackar som råkade klicka in på den här tråden nu för förfaras över;
Byggde om spakstället som satt i den röda celican, vilket hade grymt korta läget så de behövdes nästan en längre spak för att få ett någosånär vettigt utväxlings förhållande på den, så de löstes så här;

Guld är ju den "blingigaste" färgen av dom alla.. de HAR jag sett på MTV, jag lovar!
Lite skillnad mot original;

Otroligt nog så passade de i bilen oxå på första försöket (jag vet, vart precis lika förvånad sj, inte som vanligt när jag gör nått direkt)!

Sen vart jag ju även tvungen att få en ny ratt i Camry'n, så monterade i ratten jag hade i den röda (passade oxå på första!) så fick camryn kramgo celica kringla

Även putsat upp motorrummet en smula o fått i chatchtank för vevhusvent (en (låtsas)kaka till den som vet vilket fäste som återanvändes), blir bra när motorn ska i sen;

Så pysslet fortsätter, långsamt o jävligt osäkert... har idag lämnat iväg mallar för att få flänsar tillskurna för turbobyte, får ju inte tag på nån vettig ct26'a, så hänger nog dit ett smidigare saab (jag vet, jag vet, shame on me) agg, en t25'a, istället. Är ju god för 260hk på 2.0liters saab (nu svor jag igen) motorer, så borde räcka för mina planer. Bättre respons oxå med ett sånt kanske, kan ju alltid vara trevligt!
Tack för mig denna gång!
Har pillat ihop lite annat mök som ni stackar som råkade klicka in på den här tråden nu för förfaras över;
Byggde om spakstället som satt i den röda celican, vilket hade grymt korta läget så de behövdes nästan en längre spak för att få ett någosånär vettigt utväxlings förhållande på den, så de löstes så här;

Guld är ju den "blingigaste" färgen av dom alla.. de HAR jag sett på MTV, jag lovar!
Lite skillnad mot original;

Otroligt nog så passade de i bilen oxå på första försöket (jag vet, vart precis lika förvånad sj, inte som vanligt när jag gör nått direkt)!

Sen vart jag ju även tvungen att få en ny ratt i Camry'n, så monterade i ratten jag hade i den röda (passade oxå på första!) så fick camryn kramgo celica kringla


Även putsat upp motorrummet en smula o fått i chatchtank för vevhusvent (en (låtsas)kaka till den som vet vilket fäste som återanvändes), blir bra när motorn ska i sen;

Så pysslet fortsätter, långsamt o jävligt osäkert... har idag lämnat iväg mallar för att få flänsar tillskurna för turbobyte, får ju inte tag på nån vettig ct26'a, så hänger nog dit ett smidigare saab (jag vet, jag vet, shame on me) agg, en t25'a, istället. Är ju god för 260hk på 2.0liters saab (nu svor jag igen) motorer, så borde räcka för mina planer. Bättre respons oxå med ett sånt kanske, kan ju alltid vara trevligt!
Tack för mig denna gång!
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
- Jonex
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
- Bilmodell: Celica GT-Four st165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Smedjebacken
- Land (Country): Swe
- Ort: Smb, Dalarna
Re: Pranksters 165'a
Det är fästet till Kolkanistern som du använt. Den har jag fundrat mycket på om den verkligen behövs men på min bil sitter den kvar.
The cookie is mine !
The cookie is mine !

Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
-
- Pay User
- Inlägg: 132
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
- Bilmodell: Mr2 gtu
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Karlskoga
- Land (Country): Sverige
- Ort: Karlskoga
Re: Pranksters 165'a
Helt rätt! en cookie till Jonex! tyckte den verka onödig, drog slangen rakt ut i hjulhuset direkt istället.
Har egentligen massa bilder o slänga upp, lyckats pilla dit t25'an o.s.v... men orkar inte ladda upp dom nu.. Men de drar ihop sig, i helgen ska vi se om motorn kan tänkas vilja passa i motorrummet... sen äre bara tryckrör kvar och inredning och allt annat pyssel och allt som jag glömt o.s.v....
Har egentligen massa bilder o slänga upp, lyckats pilla dit t25'an o.s.v... men orkar inte ladda upp dom nu.. Men de drar ihop sig, i helgen ska vi se om motorn kan tänkas vilja passa i motorrummet... sen äre bara tryckrör kvar och inredning och allt annat pyssel och allt som jag glömt o.s.v....
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
-
- Pay User
- Inlägg: 132
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
- Bilmodell: Mr2 gtu
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Karlskoga
- Land (Country): Sverige
- Ort: Karlskoga
Re: Pranksters 165'a






Här kommer lite "utlovade" bilder.. ni får fortsatt ursäkta kvaliten, mobilkamera... har fler bilder oxå, men dom får ni vänta nåra minuter till på....
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
- Hannes
- Inlägg: 163
- Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
- Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Pranksters 165'a
Jag är sjukt svag för svarta bilar me vita fälgar 

MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
-
- Pay User
- Inlägg: 132
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
- Bilmodell: Mr2 gtu
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Karlskoga
- Land (Country): Sverige
- Ort: Karlskoga
Re: Pranksters 165'a
Mer bilder! dålig på att uppdatera, men det händer mer än vad som syns här....








Fattas "bara" tryckrör och DP innan provstart... o hitta all el jag glömt koppla in....








Fattas "bara" tryckrör och DP innan provstart... o hitta all el jag glömt koppla in....
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
-
- Pay User
- Inlägg: 132
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
- Bilmodell: Mr2 gtu
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Karlskoga
- Land (Country): Sverige
- Ort: Karlskoga
Re: Pranksters 165'a
Mer bilder!
Först värmer vi upp med bilder på nya vingen, mycket najs tycker jag, vad ni tycker vet jag inte, o helt ärligt, så bryr jag mig bara marginellt om de;)



Och japp, det är en toyota motorsport dekal jag filat spår för längst bak på vingen, i sann TTE anda!
Sen fortsätter vi med lite annat mysig.. värmde min frusna själ me lite svetsande, byggde DP o fick ju trolla fram ett lambda fäste lite raskt på en lunch;

Oså vart de lite söndagspill, vart ju tvungen att få ena änden på turbon att passa med en annan ände på avgasröret, vart lite trixigt. Men det gick vägen det med! Edit: det är ok att skratta åt svetsarna, det har jag redan gjort!

Tur man har ett par katalysatorer liggandes, så man kan få fina flänsar iaf!
To be continued.......
Först värmer vi upp med bilder på nya vingen, mycket najs tycker jag, vad ni tycker vet jag inte, o helt ärligt, så bryr jag mig bara marginellt om de;)



Och japp, det är en toyota motorsport dekal jag filat spår för längst bak på vingen, i sann TTE anda!
Sen fortsätter vi med lite annat mysig.. värmde min frusna själ me lite svetsande, byggde DP o fick ju trolla fram ett lambda fäste lite raskt på en lunch;

Oså vart de lite söndagspill, vart ju tvungen att få ena änden på turbon att passa med en annan ände på avgasröret, vart lite trixigt. Men det gick vägen det med! Edit: det är ok att skratta åt svetsarna, det har jag redan gjort!

Tur man har ett par katalysatorer liggandes, så man kan få fina flänsar iaf!
To be continued.......
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
-
- Pay User
- Inlägg: 132
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
- Bilmodell: Mr2 gtu
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Karlskoga
- Land (Country): Sverige
- Ort: Karlskoga
Re: Pranksters 165'a
Fortsättning;
Gjort iordning fästen för lådans oljekylare o IC'n.. tog ett tag o få till texten på den, kändes fruktat nödvändigt när den ändå inte kommer synas, men ser ju ballt ut på bild!


Gjort iordning fästen för lådans oljekylare o IC'n.. tog ett tag o få till texten på den, kändes fruktat nödvändigt när den ändå inte kommer synas, men ser ju ballt ut på bild!


Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
- Jonex
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
- Bilmodell: Celica GT-Four st165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Smedjebacken
- Land (Country): Swe
- Ort: Smb, Dalarna
Re: Pranksters 165'a
Ser jävligt bra ut , gasa på nu så du får ut den på vägarna 

Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71