Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Ev åter 2012.
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Hannes
- Inlägg: 163
- Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
- Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Ligger o drar mig i sängen och funderar lite på nästa steg me bilen,känns som att det är mera köra en glida och puts,kanske rentav ska kasta ut inredningen ?
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Hannes skrev:Ligger o drar mig i sängen och funderar lite på nästa steg me bilen,känns som att det är mera köra en glida och puts,kanske rentav ska kasta ut inredningen ?
Du är helt inne på rätt spår med race istället för stek, men har själv funderat en del över inredningen.
Känns inte som man tjänar så jätte mkt vikt på att slänga ut allt i en såpass liten bil som de är.
Men satsa på ett par kramiga sportstolar du

- Hannes
- Inlägg: 163
- Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
- Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Ja,finns inte mkt inredning att ta bort när jag tänker efter 

MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Nä, tror de är klokare att lätta utvändigt genom att ersätta lite karossdelar med dito i kolfiberHannes skrev:Ja,finns inte mkt inredning att ta bort när jag tänker efter

- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
13,2 gjorde den väl inan den var mappad tror jag. Får du dit lite bättre däck, så tror jag tom att den kan göra en rätt låg 12a. Jag körde 12,78 med ungefär samma effekt som du har nu, med 35 profils däck, slirande koppling och totalslut synkringar.Hannes skrev:Ja,utan mål kan man ju varken lyckas eller misslyckas. Hänger mkt på mig med,måste hitta nånstanns att "träna",för när man väll står vid startgranen måste man veta hur de ska gå till. Vet att bilen gjort 13,2,med betydligt lägre ladd och ovan förare,så målet är nog realistiskt iaf.....
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- Hannes
- Inlägg: 163
- Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
- Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Frågan är ju då vad effekten är,har bokat en bänkning i maj,sen måste grejorna hålla me,men bättre sulor behövs garanterat.Cyrix skrev:13,2 gjorde den väl inan den var mappad tror jag. Får du dit lite bättre däck, så tror jag tom att den kan göra en rätt låg 12a. Jag körde 12,78 med ungefär samma effekt som du har nu, med 35 profils däck, slirande koppling och totalslut synkringar.Hannes skrev:Ja,utan mål kan man ju varken lyckas eller misslyckas. Hänger mkt på mig med,måste hitta nånstanns att "träna",för när man väll står vid startgranen måste man veta hur de ska gå till. Vet att bilen gjort 13,2,med betydligt lägre ladd och ovan förare,så målet är nog realistiskt iaf.....
Ni får börja gissa effekt så får vi se vem som kmr närmast.
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Runt 350-360hk i motorn gissar jag på.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- Hannes
- Inlägg: 163
- Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
- Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Cyrix skrev:Runt 350-360hk i motorn gissar jag på.
Låter rimligt, 300 hjulhästar är lite av ett mål iaf,vet inte hur stor förlust det är på en MR2 ?
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
- Hannes
- Inlägg: 163
- Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
- Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
En liten uppdate då,har inte hänt så mkt då brukisen krävt lite omsorg,men har iaf lagt en order på lite smått och gott.
Hoppas shortshiften och bussnigen ska kunna hjälpa mig att nå 12:an,lite snabbare växlingar kanske ?



Hoppas shortshiften och bussnigen ska kunna hjälpa mig att nå 12:an,lite snabbare växlingar kanske ?
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
- Hannes
- Inlägg: 163
- Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
- Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.