
Jag har en elektisk servopump från en gen2 MR2a. Jag skickar bara in 12V från ett kraftigt relä som styrs från en brytare. Till eller från bara. När man inte belastar den drar den knappt någon ström. Tror jag mätte 5A eller något sånt när man kör rakt. När man belastar, framförallt stillastående drar den grymmt med ström. Den är avsäkrad 60A (som original) och den behöver riktigt feta kablar (10-16mm2 om dom är långa). Tog generatorn från samma MR2a för den hade en annan remskiva och rembredd (med celicans remskiva hamnar inte generatorn mitt för så att säga). Tror vissa Mr2or har krafigare generator, vet inte om den jag tog hade det...
Styrkänslan är nästan den samma tycker jag. Det enda jag märkte är att den är lite lättare att styra när man kör än original. Kanske lite svagare när man styr och bilen står helt still (då jobbar pumpen stenhårt).
Vill man krångla till det kan man sätta några feta motstånd som minskar pumpens effekt över en viss hastighet via en signal från sprutet...
Bilen klarade superstage utan några större problem. Det enda som gick åt skogen var mina bromsskivor. På tredje varvet tog bromsarna slut och jag hamnade nästan i gräset. Det visade sig att skivorna hade typ "smält", skivorna är grovt repade och helt ojämna. Piratskivorna tålde helt klart inte temperaturen som dom fräsiga wilwood beläggen tålde... Så nu måste jag fixa några bättre skivor. Lutar åt wilwood skivor med specialtillverkade nav i aluminium. Ska fixa några bilder på broms-massakern när jag fått liv i min bildserver...