Tänkte att jag kan presentera mig först också

Heter Samuel och bor i Göteborg.
Har haft en hel del olika bilar på sista tiden då jag inte riktigt vart bestämd på vad jag vill göra med bilen.
Körde en impreza förra sommaren på bana och gata, var roligt men kände att bilen inte var det bästa att utgå ifrån då det var en kombi och inte en sti modell som man velat ha.
Hämtade sedan hem en Evo i vintras och tänkte att nu blir det roligt på bana och gata.
Var nöjd med den i början men sen kändes den alldeles för icke gat-vänlig med stenhårda bussningar, 6 puckad sinter koppling och allmänt obekväm.
Sålde den rätt fort när jag reggat in den och åkte därefter och hämtade hem denna Ariston.
Får nytt jobb nu och kommer inte ha mkt tid över för bankörningar, därför blev det mer av en glidar/brukis som man endå kan ha roligt med på gata.
Bilen är en Toyota Aristo, såldes endast i japan och är ungefär samma bil som en lexus gs 400/430 i Sverige förutom motorn och lite interiör och exteriör detaljer.
Den är utrustad med 2jz-gte, alltså samma motor som supran har.
Min modell har vvti motorn också, vilket endast dom nyaste suprorna har.
Just min bil köptes ny i Japan 98, ägaren brukade bilen i japan i 6år till 2004 då han flyttade till Japan och tog med sig bilen dit.
Sedan sålde han den till ägaren jag köpte den av, så det är endast 3st ägare totalt på bilen, vilket är rätt trevligt..
Just v300 vertex edition har lite små extra saker i interiören.
Har t.e.x paddel växlar på ratten.
När vi hämtade bilen så planerade vi att åka till Harwich och ta färjan till danmark, men tyvärr missade vi färjan med ca 15 min, så var bara att bita i det sura äpplet och köra till dover(då färjan från harwich endast går 3 ggr per vecka), och sedan ta färjan till Frankrike och köra därifrån hem till Sverige
Kan säga att det var något bekvämare att göra denna resan med Ariston en vad det var med min EVO som jag hämtade hem i vintras
Här är en karta över det vi körde, totalt 177 mil.

Här är lite bilder på den som jag och polaren tog när jag var hemma med bilen i Sverige.



Här är en bild där man ser "pearl effekten" bra.

Motor bilder på en helt original motor, men kommer hända lite roliga saker där (Y)


Så planerna för bilen då.
Först blir det såklart att regga in bilen, har skickat in papper för usprungskontroll och borde få svar tbx denna veckan och då kan jag även boka tid för reggningen.
Fick hem nya framlampor idag då dom som sitter på är gjorda för vänstertrafik.
Blev ett par eftermarknads lampor som jag tycker är riktigt snygga och sett många andra som kört på dessa och sagt att det varit bra kvalitet.

Så ser dom ut.
Därefter blir det att snickra ihop ett nytt avg system till bilen då den låter riktigt tråkigt nu
Och även bpu(basic performance upgrade) trimma den, vilket ska ge ca 400 häst i motorn.
Har även fått tag på ett par dämpare & fjädrar från en supra mk4 och ska se om dom passar på min bil, isf blir att köra på dom tills jag får tag på ett par riktiga coilsar

Nya fälgar spanar jag också efter, svårt o bestämma om jag ska köra på 19" eller 18".
Här är en "inspirations bild" på hur jag vill ha min aristo på ett ungefär.

Det är väll allt jag kan komma på nu, får hoppas man får en hel del gjort innan Elmia för det blir nog första "eventet" man åker till med bilen.
Fråga gärna om det är något ni undrar över
Mvh Samuel