Vad är LMM-kontakten? Och var sitter den? Den stora svarta kontakten går till acn, kan den spöka till det, då jag har plockat bort acn? Den lilla vita kontakten är inte inkopplad på min gt-i så antar att den inte ska vara inkopplad hellerGlenn skrev:glömmer man LMM-kontakten gör den exakt så, fast jag antar att det inte är så i detta falet.
IG låter ju som Ignition nånting rent spontant sådär.
Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Projekt Steg 1 är klar]
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- superphilip
- Inlägg: 109
- Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
- Bilmodell: Celica GT-four ST185
- Årsmodell: 91
- Land (Country): Sweden
- Ort: Trelleborg
Re: Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Uppstartad! FILM!]
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Uppstartad! FILM!]
LuftMängdMätare, jag har glömt att ansluta den ett par gånger och fått just den reaktionen 

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- superphilip
- Inlägg: 109
- Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
- Bilmodell: Celica GT-four ST185
- Årsmodell: 91
- Land (Country): Sweden
- Ort: Trelleborg
Re: Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Uppstartad! FILM!]
Det står jättestill nu då jag verkligen inte kan hitta felet. Jag har testat tre olika main relay med det fungerar inte. Jag har mätt strömmen till bensinpumpen och där är ingen ström (däremot är det ström till soppamätaren). Så vitt jag vet så är där ingen "vanlig" säkring, inte vad jag har hittat iallafall.
Alla förslag mottages!
Mvh Philip
Alla förslag mottages!
Mvh Philip
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Uppstartad! FILM!]
Du har inget gammalt larm som ligger och spökar...En gissning
- KelMer
- Inlägg: 755
- Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
- Bilmodell: Mr2 Mkll V6
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Piteå
- Land (Country): Sverige
- Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Re: Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Uppstartad! FILM!]
Hejsuperphilip skrev:Det står jättestill nu då jag verkligen inte kan hitta felet. Jag har testat tre olika main relay med det fungerar inte. Jag har mätt strömmen till bensinpumpen och där är ingen ström (däremot är det ström till soppamätaren). Så vitt jag vet så är där ingen "vanlig" säkring, inte vad jag har hittat iallafall.
Alla förslag mottages!
Mvh Philip
Du har inte glömt att jorda LMM, blev exakt samma när jag stardade Mv6 första gången, Ecu:n känner inte av att motorn är igång å kapar då bränsle tillförsen när tändningen går tillbaka till "on" eller vad det nu står, fick söka ett tag å läsa diagramet för elen, men tillslut hittade jag jorden för LMM och när den var jordad så gick det som en dans!!!
Hära är filmen
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
- superphilip
- Inlägg: 109
- Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
- Bilmodell: Celica GT-four ST185
- Årsmodell: 91
- Land (Country): Sweden
- Ort: Trelleborg
Re: Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Uppstartad! FILM!]
Jag testade att jorda LMM-mätaren genom att bara sätta en jordkabel till chassit på bilen men det hjälpe inte, dock hade vi inte samma symptom då min bil inte fick något bränsle alls, den var stendöd. Jag mätte som sakt strömmen till bränsepumpen och där va ingen ström, inte heller till bränslerelät. Jag testade tvångsmata bränslepumpen och då startade bilen direkt.
Så nu har jag gjort en sneakvariant och kopplat bränslepumpen till AC kontakten (då jag plockat bort ACn) så den går igång när jag vrider om tändningen. Vet dock inte vilka bieffekter detta har (det sitter ett relä och en säkring på min koppling jag gjort).
Iallafall, bilen startar och skulle testköras. Den går upp i arbetstemperatur och inga mekaniska missljud (YES!!!) dock så går bilen väldigt dåligt, tändningen är inte helt perfekt ställd men det känns inte som det är problemet. Det är inte heller nån tendens alls till tomgång. Det är tomgångsmotorn som sitter på trottelhuset väl? Den går att justera, kan det ha med saken att gör vid tomgången?
Sen så har jag fördelarlock från en gti 16v, kan det ha betydelse? Lock går även att vicka på 4-5 mm. Tändstiften är fina för övrigt.
Hjälp skulle uppskattats då jag verkligen vill köra denna till Vallåkra!:D
Så nu har jag gjort en sneakvariant och kopplat bränslepumpen till AC kontakten (då jag plockat bort ACn) så den går igång när jag vrider om tändningen. Vet dock inte vilka bieffekter detta har (det sitter ett relä och en säkring på min koppling jag gjort).
Iallafall, bilen startar och skulle testköras. Den går upp i arbetstemperatur och inga mekaniska missljud (YES!!!) dock så går bilen väldigt dåligt, tändningen är inte helt perfekt ställd men det känns inte som det är problemet. Det är inte heller nån tendens alls till tomgång. Det är tomgångsmotorn som sitter på trottelhuset väl? Den går att justera, kan det ha med saken att gör vid tomgången?
Sen så har jag fördelarlock från en gti 16v, kan det ha betydelse? Lock går även att vicka på 4-5 mm. Tändstiften är fina för övrigt.
Hjälp skulle uppskattats då jag verkligen vill köra denna till Vallåkra!:D
- superphilip
- Inlägg: 109
- Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
- Bilmodell: Celica GT-four ST185
- Årsmodell: 91
- Land (Country): Sweden
- Ort: Trelleborg
Re: Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Testkörd!]
Igår när jag skulle göra ännu ett testförsök så märkte jag att den läckte väldigt mycket olja, så hela gårdagen ängnades åt att skruva av tryckrören o byta packning då alla packningar jag användt (helt nya) var sönder, jävla skitebay....
Iallafall, så idag tog jag av trottelhuset, såg att en slang var halvt av samt att ett hål precis till höger i insuget var igentäppt med sot. Efter det så startade den och gick hur fint som helst:D Så jag gjorde en testrun...
ÄNTLIGEN
Detta är första gången jag har fått åka/köra/känna hur gt4an är, fyfan vilken underbar känsla att få köra den efter 7 månaders meck! Helt underbart, dock när jag kom in såg jag att den läckte vatten så det blir till att laga det imorron och sedan köra runt på freda o känna på bilen;)
Iallafall, så idag tog jag av trottelhuset, såg att en slang var halvt av samt att ett hål precis till höger i insuget var igentäppt med sot. Efter det så startade den och gick hur fint som helst:D Så jag gjorde en testrun...
ÄNTLIGEN

- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Testkörd!]
Jättetrevligt att läsa! Kul att du fått igång GT4'an
Vet du vad vattenläckan beror på? Har du lust att summera vilka delar du bytt ut mot original på bilen?
Hur gick det med supravingen?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Toyo ... _862wt_939

Vet du vad vattenläckan beror på? Har du lust att summera vilka delar du bytt ut mot original på bilen?
Hur gick det med supravingen?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Toyo ... _862wt_939
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
- superphilip
- Inlägg: 109
- Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
- Bilmodell: Celica GT-four ST185
- Årsmodell: 91
- Land (Country): Sweden
- Ort: Trelleborg
Re: Toyota Celica GT-Four st185 - GT4an [Testkörd!]
Kul att ni gillar läsningen:DFnys skrev:Jättetrevligt att läsa! Kul att du fått igång GT4'an![]()
Vet du vad vattenläckan beror på? Har du lust att summera vilka delar du bytt ut mot original på bilen?
Hur gick det med supravingen?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Toyo ... _862wt_939
Vattenläckan berodde på att slangen som sitter mellan oljekylaren o rören hade spruckit, så jag har satt dit en ny med värmesköld så det är tätt nu

Supra vingen kommer;) o snart förhoppningsvis
Vad menar du med att sumera ihop det jag har bytt mot original?
Jag har bytat:
Kylare - ej original, alukylare stor
Toppapacking - ej orignal, stålpackning
Alla bultar - ej original, rostfria insex
Topplocksbultar - ej orignal, ARP
Oljefilter - orignal
Kamrem - ej original
Två givare - orignal, svindyra på toyota...
Det är väl i princip det jag har bytat som jag kan komma på på rak arm, var det det du ville veta?
- superphilip
- Inlägg: 109
- Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
- Bilmodell: Celica GT-four ST185
- Årsmodell: 91
- Land (Country): Sweden
- Ort: Trelleborg