Nybliven MR2-ägare

Åkte Audi A3 Quattro tidigare men ville ha nåt lättare och mer lämpligt för konbana
och ev. SPVM Roadsport A.
Är med och arrangerar http://www.challenge.nu
A3:an räckte inte till, min bästa tid är 1,11 s efter snabbaste.
Bilen är en 1994 importerad från Japan till UK 2007.
Importerad till Sverige 2011.


Det sitter en del godis på redan.
Plåt är i toppskick men det är en del som är risigt och växellådan är kass.
http://www.turbotechnics.com CT26 Hybrid S175 (T38/0.68)
Smidda kolvar/Original stakar.
Tein Superstreet coilovers
TRD krängningshämmare fram & bak
Vattenkyld IC
Apexi FC
HKS EVC
Bromsad till 360 av http://www.rstuning.co.uk/ vid 1,3 Bar men jag tycker den laddar för sent.
T38 brukar monteras på Cosworth för effekter 400+ när T35 inte räcker
Turbon är specad till 380-500 hk.
Fixat hittils:
R-däck Toyo 888 235x40x17 på 9" fälg bak
R-däck Toyo 888 215x45x17 på 8" fälg fram
Red-Top 25Ah batteri (6,2 kg)
Nya O-ringar till kylarluftning (den nedre läckte)
Beställt från GIK:
Garett 3071R BB med 60 mm turbin 0,64 AR
56,5 mm turbinen har kass verkningsgrad
60 mm är mycket effektivare.
Kompressor 53,1/71
Beställt från http://www.atsracing.net
Adapter för turbon till grenröret
Olje-slangar
Vatten-slangar
DP
Eagle vevstakar (vinterprojekt)
Ventilfjädrar (vinterprojekt)
Bilen skall mappas av JRM och Apexin bytas till Link PnP ECU.
Turbo + DP + Apexi FC + HKS EVC kommer att säljas.