Michael W skrev:Nice Andreas! Visa lite pics på toppen då
Hur går det för övrigt? har du alla saker?
Marinera på nu

Jag knäppte några bilder igår, tog med kameran till jobbet för att kunna ladda upp dem vid en lugn stund men glömde sladden
Jag portade förbränningskamrarna lite till igår och börjar bli ganska nöjd med formen på dem. Nu ska jag bara kontrollera att de är lika stora
Var även på avgasportarna igår och även de börjar likna något nu. Insugsportarna väntar jag med till sist speciellt eftersom de inte ska ändras så mycket bortsätt från epoxyn. Min trofasta dremel kämpar på, bra grejer de där!
Har det mesta, det som saknas för att få ihop grejerna är väl wastegaten och ett avgassystem och bredbandslambdan, men har ju både downpipe och ljuddämpare. Kanske att jag ska ge mig på att byta bränsleledningen men tror jag väntar med det tills den är lite inkörd, kommer ju säkert ändå vara saker som man måste fixa efterhand. Överväger att köpa mig en ganska enkel flusstrådssvets så jag kan fixa både avgaset och WGn mm. Hmm ska man bygga rostfritt avgas kanske...
Kolvarna har nog marinerats i en vecka nu eller nått så de är nog redo. Ska bara försöka pilla in de där jäkla knastrena på plats så stakarna sitter där det ska.
Glömde att berätta att jag fixat lite med oljereturen i tråget innan jag målade det, syns inte på bilderna men jag har tagit upp den. Ska fixa till packningsytan sen också kan knäppa bilder då.
FÖ. var det någon som knackade på fönstret vid 2 tiden inatt.... Jag tänkte vad nu då. Öppnade och där står en hundpatrull (polis). Tydligen var det någon som krockat med 5 bilar runt hörnet och sedan sprungit omkring inne på området då hunden fått upp spår...

Lite knepigt att förklara varför man står i en verkstad kl 2 på natten

Hunden markerade gjorde ju inget så de tyckte väl att det var lugnt hoppas jag, men de tog mina uppgifter iaf