
Jocke24; Toyota celica st162 1987
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
En liten update. Länge sedan sisst
! Celican står varmt och skönt, och vilar över vintern så man inte har en ihålig bil när våren kommer!, inget speciellt har hänt med bilen just nu står jag och trampar med tankarna om man ska behålla den eller sälja den, tufft beslut må ja säga! // J

- Bilagor
-
- 116091-a08e3454ffb4b09fa6623ab64c4e9245.jpg (43.24 KiB) Visad 5096 gånger
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
Vad funderar du på för bil om du säljer
?

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
Man har ju fallit pladask för supra mk IV TT, man blir väl halshuggen om man köper NA hahah. Dock är det ju ett rätt dyrt inköp, dyr bil i huvudtaget men går det för sig med kostnader och så så blir det fan en sån! annars ligger väl tankarna runt en celica gt4, mr2 turbo men en sak har ja bestämmt mig för är en gång toyota alltid toyota 

- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
ijocke24 skrev:Man har ju fallit pladask för supra mk IV TT, man blir väl halshuggen om man köper NA hahah. Dock är det ju ett rätt dyrt inköp, dyr bil i huvudtaget men går det för sig med kostnader och så så blir det fan en sån! annars ligger väl tankarna runt en celica gt4, mr2 turbo men en sak har ja bestämmt mig för är en gång toyota alltid toyota
okej ja supra är grymma bilar - känns dock lite för vanliga på träffarna


Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
jo dom är ju brutalt grymma men somsagt lite för vanliga tråkigt nog!, får väl se låter lite intressant med mr2
farmförallt måste mer pengar på bilkontont komma in, innan jag bestämmer mig för nästa toyota. 


Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
Igår var ja nere i garaget och startade bilen och tänkte då ta en liten testkörning för att se att allt fungarade. Men jag kom inte så långt för att slavcylindern gav upp och kopplingspedalen gick ned i botten (lagom glad). Slavcylindern är beställd, men vet någon om det är samma metod för att lufta kopplingen som det är att lufta bromsarna. Jag har för mig det men ja kan ju ha fel :p
- Jonex
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
- Bilmodell: Celica GT-Four st165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Smedjebacken
- Land (Country): Swe
- Ort: Smb, Dalarna
Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
Det är ett alternativ, men är det för mycket luft i systemet så krävs en kompressor.
Vätskebehållaren till kopplingen har "lös hatt" på locket, där kan man trycksätta systemet.
Fyll på vätska till max, öppna luftskruven på cylindern på vxllådan, ta en plastflaska med passande slangbit mot nippeln.
När det slutar bubbla i flaskan så är det klart. OBS Använd inte för högt tryck, 2 bar på kompressorn är lämpligt.
Vätskebehållaren till kopplingen har "lös hatt" på locket, där kan man trycksätta systemet.
Fyll på vätska till max, öppna luftskruven på cylindern på vxllådan, ta en plastflaska med passande slangbit mot nippeln.
När det slutar bubbla i flaskan så är det klart. OBS Använd inte för högt tryck, 2 bar på kompressorn är lämpligt.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
Tackar för svaret! dum fråga kanske men vad för typ av kompressor är lämplig!? menar du en sådan som man kör tryckluftsverktyg med etc eller finns det någon mindre variant!!?
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
Närå, vanlig tryckluft går bra.
Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987
Bromsvätskesug skulle väl kunna funka då!? har ju ba ett problem garaget saknar uttag för el så ja venne får väl kapa hål i golvet och göra en flinta bil
hahaha!. Jag får försöka på det gamla vanliga viset först då eventuellt bogsera ut bilen till landet., tackar för svaren! //J
