Tänkte kolla om någon mer har bekymret att hastighetsmätarens display speglas i framrutan vid mörkerkörning?
Får liksom en grön strimma mitt i siktfältet som är irriterande. Blev betydligt bättre när jag torkat bort några liter vinylglans som bilhandlaren smort in både displayen och dess spegel med. Finns det någon "quick fix" för detta eller ska man tillverka någon slags "keps" över displayen?
Hastighetsmätaren speglas i rutan, Prius -06
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: RAV4 Hybrid 2,5 AWD X-edition
- Årsmodell: 2018
- PostOrt: Göteborg
Re: Hastighetsmätaren speglas i rutan, Prius -06
Jag har haft min Prius i endast 3 mån och är mycket nöjd med den. Under mörkerkörning märkte jag också en grön strimma ovanför instrumentpanelen. Kanske Toyota lagt på något glänsigt medel. Skall kolla om det går att få bort detta och meddelar senare.