Haank - Celica GT-Four ST185 500,3HP at crank
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
Det där svindyra gummit till bakaxeln som du bytte ut om den där i plåt... vad fick du ge för den?
Tror den kosta 2900kr hos toyota...Jag har köpt en till min...svindyr
Tror den kosta 2900kr hos toyota...Jag har köpt en till min...svindyr
- haank
- Inlägg: 206
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 21:47:46
- Bilmodell: Toyota GT4
- Årsmodell: 91
- PostOrt: 68630 Sunne
- Land (Country): Sweden
- Ort: Sunne
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
Bränslefilter på plats. och även slangar som gå till fuelrailen. Nu är det inte mycket kvar, om man är lite optimistisk



Det här har jag över i garaget, pma för frågor.
- haank
- Inlägg: 206
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 21:47:46
- Bilmodell: Toyota GT4
- Årsmodell: 91
- PostOrt: 68630 Sunne
- Land (Country): Sweden
- Ort: Sunne
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
Äntligen nya tändspolarna på plats

Lite halvkass bild innifrån insuget

Och en liten helhets bild

Det är grenrörs kris uppe i sunne förtillfället
Vet inte riktigt vad jag ska göra än, men nått blir det vel iallafall

Lite halvkass bild innifrån insuget

Och en liten helhets bild

Det är grenrörs kris uppe i sunne förtillfället

Vet inte riktigt vad jag ska göra än, men nått blir det vel iallafall
Det här har jag över i garaget, pma för frågor.
- Hansen
- Inlägg: 492
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
- Bilmodell: Mr2- Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Järvsö
- Land (Country): Sweden
- Ort: Järvsö
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
Ser ju riktigt bra ut
, vad har du för effekt planer ?

Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
- haank
- Inlägg: 206
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 21:47:46
- Bilmodell: Toyota GT4
- Årsmodell: 91
- PostOrt: 68630 Sunne
- Land (Country): Sweden
- Ort: Sunne
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
En så rapp 500hk motor som möjligt är vel vad jag hoppas på. Utan misständningar och med riktig gnista.
Så mycket hästar som möjligt med så liten turbo som möjligt.
Vissa snackar ju botten drag, de spelar ju ingen roll om den bli ännu klenare under ca 4000 för även om man bygger vissa delar för bättre bottendrag så blir det ju inge drag ändå va.
Vad tror du om det
Så mycket hästar som möjligt med så liten turbo som möjligt.
Vissa snackar ju botten drag, de spelar ju ingen roll om den bli ännu klenare under ca 4000 för även om man bygger vissa delar för bättre bottendrag så blir det ju inge drag ändå va.
Vad tror du om det

Det här har jag över i garaget, pma för frågor.
-
- Inlägg: 24
- Blev medlem: tis 28 apr 2009, 21:05:25
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1989
- PostOrt: S-viken
- Land (Country): Sverige
- Ort: Sandviken
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
Riktigt fränt bygge! Rejält och snyggt bränslesystem.
Ska försöka fixa några fler spolar åt dig för dom är kass redan i en original motor. Har liggandes på jobbet tror jag
Mvh/Peter (vag mek)
Ska försöka fixa några fler spolar åt dig för dom är kass redan i en original motor. Har liggandes på jobbet tror jag

Mvh/Peter (vag mek)
- Hansen
- Inlägg: 492
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
- Bilmodell: Mr2- Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Järvsö
- Land (Country): Sweden
- Ort: Järvsö
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
hehe ja det är bara söndagsåkare som kör under 4000 varvhaank skrev:En så rapp 500hk motor som möjligt är vel vad jag hoppas på. Utan misständningar och med riktig gnista.
Så mycket hästar som möjligt med så liten turbo som möjligt.
Vissa snackar ju botten drag, de spelar ju ingen roll om den bli ännu klenare under ca 4000 för även om man bygger vissa delar för bättre bottendrag så blir det ju inge drag ändå va.
Vad tror du om det


Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
- haank
- Inlägg: 206
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 21:47:46
- Bilmodell: Toyota GT4
- Årsmodell: 91
- PostOrt: 68630 Sunne
- Land (Country): Sweden
- Ort: Sunne
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
Hehe ja presis, men de finns ju ingen 4 cyl motor igentligen som lever apa under 4000
Till er som följer min tråd tänkte jag fråga om ni kan komma på olika saker som skulle kunna börja spöka för mig, kom gärna med problemet och sen en eventuell lösning.
Tex Är lite osäker på om det blir för mycket övertryck i orginaltanken nu när ventialionen är modifierad. Eller ventileras de genom tanklock kanske?

Till er som följer min tråd tänkte jag fråga om ni kan komma på olika saker som skulle kunna börja spöka för mig, kom gärna med problemet och sen en eventuell lösning.
Tex Är lite osäker på om det blir för mycket övertryck i orginaltanken nu när ventialionen är modifierad. Eller ventileras de genom tanklock kanske?
Det här har jag över i garaget, pma för frågor.
-
- Inlägg: 24
- Blev medlem: tis 28 apr 2009, 21:05:25
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1989
- PostOrt: S-viken
- Land (Country): Sverige
- Ort: Sandviken
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
[quote=
Till er som följer min tråd tänkte jag fråga om ni kan komma på olika saker som skulle kunna börja spöka för mig, kom gärna med problemet och sen en eventuell lösning.
[/quote]
Antar att du menar mig. Var inte meningen att kritisera på något sett,
utan VAG har mkt problem med spolarna.
Kollade på jobbet idag men jag hade bara 2st röda (nya modellen) och 4st utan gammla modellen liggandes.
Men jag skriker till så fort vi byter nån motor så får du reservspolar av mig.
Har du kabelskor till kontakterna?
Mvh/Peter
Till er som följer min tråd tänkte jag fråga om ni kan komma på olika saker som skulle kunna börja spöka för mig, kom gärna med problemet och sen en eventuell lösning.
[/quote]
Antar att du menar mig. Var inte meningen att kritisera på något sett,

Kollade på jobbet idag men jag hade bara 2st röda (nya modellen) och 4st utan gammla modellen liggandes.
Men jag skriker till så fort vi byter nån motor så får du reservspolar av mig.

Har du kabelskor till kontakterna?
Mvh/Peter
-
- Inlägg: 278
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
- Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Malmö
Re: Haank - Celica GT-Four ST185
Usch. Det det är ju mycket som kan strula, bästa är nog att köra in den, och sortera det som kommer efterhand. Men tycker ditt bygge håller hög nivå, precis som många andra här på tcs! Kul även med lite egna lösningar på byggena. Vet inte vad som hänt, men kul att det fokuseras lite mer på projektbilar än tidigare! Finns ju en drös roliga gt4or som uppdateras varje dag! (min är ju "klar" så den är de inte lönt att skriva om
)

Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Albert Einstein
Albert Einstein