Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Fnys skrev:Trevligt!
Lägg gärna upp en projekttråd också om du känner för det
ja det kan jag ju göra. kommer bli ett omfattande arbete på denna bilen. invädigt och utvändigt. och då motorn. tänkte se om man kan testa den på mantorp eller något sånt sen.
någon som vet om det är några andra grejor man behöver göra med motorn om man ska köra med högre (högt) laddtryck. kolvar, stakar. toppackning.
Proberas skrev:Hur mycket högre hade du tänkt dig? Vilken effekt?
skulle igentligen mer vilja veta hur mycket går med dessa "enklare" ingrepp (kolv, stake, toppackning) och andra smågrejer om det behövs. jag vill ju kunna besikta bilen med så den elektroniska pysventilen kan man ju koppla väck vid besiktning.
annars hade jag bara tänkt mig lite extra effekt utan några jättestora ingrepp
Haha allt är ju relativt.. Tycker ju inte kolvar och stakar räknas som enklare ingrepp finns ju massor att göra annars, byta spridare osv. Jag kan tillexempel ha en supra pump till salu sen ifall du vill? Flödar till och med lite bättre än walbro 255. Räcker väl till iaf 400 på bensin. Tycker ju du bör löpa mer linan ut om du ska göra såpass. Original stakar håller annars till runt 450 om du ej höjer varvet.
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld http://www.garaget.org/proberas
Proberas skrev:Haha allt är ju relativt.. Tycker ju inte kolvar och stakar räknas som enklare ingrepp finns ju massor att göra annars, byta spridare osv. Jag kan tillexempel ha en supra pump till salu sen ifall du vill? Flödar till och med lite bättre än walbro 255. Räcker väl till iaf 400 på bensin. Tycker ju du bör löpa mer linan ut om du ska göra såpass. Original stakar håller annars till runt 450 om du ej höjer varvet.
men med nya stakar o kolvar känns det säkrare rent psykiskt.
jag har aldrig kollat upp info innan om spriddare sopapump och den delen innan. vad vinner man på det?
det enda jag vet är att finare spridare finfördelar bensinen mer så den förbränns bättre (läste jag någonstans)
som sagt. jag vill kunna köra in till besiktningen utan att dom märker att där är vråltrimmat.
för som jag har läst innan så är det svårt att få det godkänt. eller har du tips på hur man går tillväga?
Proberas skrev:Haha allt är ju relativt.. Tycker ju inte kolvar och stakar räknas som enklare ingrepp finns ju massor att göra annars, byta spridare osv. Jag kan tillexempel ha en supra pump till salu sen ifall du vill? Flödar till och med lite bättre än walbro 255. Räcker väl till iaf 400 på bensin. Tycker ju du bör löpa mer linan ut om du ska göra såpass. Original stakar håller annars till runt 450 om du ej höjer varvet.
men med nya stakar o kolvar känns det säkrare rent psykiskt.
jag har aldrig kollat upp info innan om spriddare sopapump och den delen innan. vad vinner man på det?
det enda jag vet är att finare spridare finfördelar bensinen mer så den förbränns bättre (läste jag någonstans)
som sagt. jag vill kunna köra in till besiktningen utan att dom märker att där är vråltrimmat.
för som jag har läst innan så är det svårt att få det godkänt. eller har du tips på hur man går tillväga?
sen är det ju en fråga om pengar med men det går ju att trimma efterhand