Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Haft min toyota i servis och det har kommit fram att jag måste byta common rail rör vilken kostar 27000. Är det sant? Btw. i andra länder i Europa kostar samma del cirka 500 euro
Kan någon vägen hur man kan nå sådan del biligare utan att kontakta verkstad utanför Sverige?
Ändrade i ämnet så det framgår mer vad du undrar över.
Det kan vara så att man måste byta pump och spridare med då det höga trycket gör att anslutningarna är koniska och pressas ihop och kan vara svårt att få tätt efter ett byte av enskilda komponenter. Därav det höga priset. Någon annan här på forumet är nog mer insatt i det hela och kan ge bättre svar.
Jag vet att byta common rail kan behöva/rekommenderas byta andra saker som Dale skrev. Vad var orsaken att common rail ska bytas? För om du får för mycket luft i spridare vid byte o under jobbet kan det täppas till. Luften kan fastna i spridaren o då behövs det special renoveras för att få bort luften. o en ny spridare är ej billig.