Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
bilen har landat hemma, och jag har provkört den lite försiktigt, och är så nöjd!
Nu väntas det på regbes och svenska plåtar... tur vädret är dåligt, hade det vart 10 grader o sol nu hade vänta blivit olidlig
Jag har köpt vita 16x7" och ska sko dessa på Toyo T1R 195 och 225. Eftersom jag har en (dyr) racebil redan så ska jag försöka att inte modifiera denna så mycket, men om någon har ett öppet luftfiler eller sänkningfjädrar liggandes, skicka ett PM!
Allmänna kommentarer och tips uppskattas!
MVH Tobias Nyström Team Lejban Racing MX-5 CUP 2011, 2012
Eunos Roadster -95 R Limited Roadsport C "Pulia Paola"
Toyota MR2 GT 16v -97
Välkommen hit!
Bilen ser ju riktigt fin ut.
Har jag rätt om jag gissar på att det var du som mailade mig på rejsa och frågade lite om Mr2 som skulle importera en ifrån England ?
Kul med nya medlemmar! Bilen ser som sagt väldigt fin ut! Hur pass stor skillnad är det chassimässigt på en 97 (antar det sitter en gen3 motor i denna) mot en tidigare med gen2 motorn?
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson
martenheller skrev:Välkommen hit!
Bilen ser ju riktigt fin ut.
Har jag rätt om jag gissar på att det var du som mailade mig på rejsa och frågade lite om Mr2 som skulle importera en ifrån England ?
Lycka till med bilen, och du, du har PM .
Japp det var jag. Bilen är jättefin verkligen, helt sjukt eftersom den gått hela 18000mil.
Bempa skrev:Välkommen hit!
Kul med nya medlemmar! Bilen ser som sagt väldigt fin ut! Hur pass stor skillnad är det chassimässigt på en 97 (antar det sitter en gen3 motor i denna) mot en tidigare med gen2 motorn?
Jag är ju nybörjar på denna så bäst du läser själv. 97 är iaf en rev4. Chassit liknar mer min racebil än nån bruksbil jag kört! Underbart med en bil som är så ifrån fabrik.
Ser riktigt fin ut. Lägg gärna upp lite fler bilder på kärran!
Rev4 GTn är en riktigt bra bansmiskare. Så fega inte. Utan ge den en chans!
Inte som din andra bil givetvis! men du kommer bli förvånad hur bra du hänger med supersportbilarna runt banan
martenheller skrev:Den ser ju riktigt fin ut på bilden.
hur mycket ska du sänka den ?
Ett rostfritt sportavgas med kattersättare vore en prisvärd uppdatering.
Kul med taklucka, är väl inte spec vanligt i sverige ?
3cm lägre blir den. Ja jag gillar inte riktigt targa, så taklucka eller coupe var det jag tittade efter. Mr2:or verkar itne särskilt vanliga alls i sverige, nån som vet hur många det finns? Kan man få sån här statistik ifrån transportstyrelsen kanske?
MVH Tobias Nyström Team Lejban Racing MX-5 CUP 2011, 2012
Eunos Roadster -95 R Limited Roadsport C "Pulia Paola"
Toyota MR2 GT 16v -97