Bättre att småpilla lite med motorn som är i, köra så ett tag och sen kanske byta bil till en turbo

Blir nog både enklast och billigast.
Efter att ha kört runt med den kan jag inte annat än att hålla med, det gäller att växla ner innan man gasar, det är roligt.KelMer skrev:Inte e det helt fel, dom e ganska trevliga (3s-ge) o roliga med sin varv villighet...saknar detta lite grannnsa skrev:Har funderat fram och tillbaka, blir nog att plocka ihop den med originalmotorn tills i sommar. Tiden kommer inte räcka till för ett motorbyte till denna säsong.
Har ju knappt kört med den som den är, fick ju aldrig ihop den förra sommaren då delarna aldrig kom.
Så nu blir det att:
1. fullfölja kamrems och vattenpumpsbytet
2. byta drivknutsdamask och sätta tillbaka drivaxlarna med nya packboxar till v-lådan
3. byta spindelleder och div. annat smått i bakvagn.
4. besikta innan elmia så man kan glida ner med bilen dit.
så det blir nya tag i verkstaden ikväll.
Tackar tackarmartenheller skrev:Ser riktigt fin ut.
Är du sugen på annan front så har jag en Border liggandes.
MVH
Hansen skrev:Riktigt fin mr2 du har
martenheller skrev:Jag har ju även sidorna liggandes så de skulle nog bli najs på din bil.
Har inte mkt bilder men ja ställer på i veckan så de blir snart en fotosession å då fixar jag de.
Satan vad gött de såg ut att göra lite ringar, nu blev ja ännu mer sugen på att köra.
Lycka till på bes!
Kommer du på banträffen på kinnekulle ring?