Cyrix MR2 5S-GTE

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av Cyrix »

Var Blackrace i göteborg idag, så jag svängde förbi där efter jobbet och testade även om bilen bara laddar 1,4 och inte är färdigmappad.

Bästa repan:
tid: 7,786s
60fot: 1,872s
slutfart: 148,97km/h

Testade aldrig att värma däcken och testade med lite olika startvarv osv, så det varierande en del mellan reporna.

Högsta slutfarten vart 152,97 km/h

Nån som vet ifall det är bra eller dåligt, jag har inte mkt att jämföra med?
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
behr
Inlägg: 197
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:21:38
Årsmodell: 1988
PostOrt: Hässleholm

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av behr »

Det är ju en riktigt fin tid. Tror det bor en del effekt i bagaget :)

En 3000GT körde liknande tider och hastigheter med 600hp (enligt uppgift) under huven förra året. Den är ju lite tyngre än en MR2a iofs.

Edit: Han körde 7,644. Men det är ju fyrkrafs...
Anders "Behr" Svanberg

ST165 1988, 3S-GTE++
MA70 1988, 7M-GTE
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av Cyrix »

behr skrev:Det är ju en riktigt fin tid. Tror det bor en del effekt i bagaget :)

En 3000GT körde liknande tider och hastigheter med 600hp (enligt uppgift) under huven förra året. Den är ju lite tyngre än en MR2a iofs.

Edit: Han körde 7,644. Men det är ju fyrkrafs...
Vad körde du för tider med din bil?
Den borde väl ha varit rätt vass.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
behr
Inlägg: 197
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:21:38
Årsmodell: 1988
PostOrt: Hässleholm

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av behr »

Jag kom inte ens till 60-foten innan det var slut på kuggar i diffen :oops:
I år satsar jag på att komma i mål. :roll:
Anders "Behr" Svanberg

ST165 1988, 3S-GTE++
MA70 1988, 7M-GTE
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av Cyrix »

behr skrev:Jag kom inte ens till 60-foten innan det var slut på kuggar i diffen :oops:
I år satsar jag på att komma i mål. :roll:
Haha, ok.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Hansson
Inlägg: 24
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 21:05:25
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1989
PostOrt: S-viken
Land (Country): Sverige
Ort: Sandviken

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av Hansson »

Riktigt bra tid!

Jag åkte:
7:65, 201m
1,64, 60fot
151km/h
med evon med klistrad start. R888 däck, 4wd och skitlätt bil.

Den är nog riktigt vass när du fått prova dig fram med värme i däcken. Kör hårt!
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av Cyrix »

Hansson skrev:Riktigt bra tid!

Jag åkte:
7:65, 201m
1,64, 60fot
151km/h
med evon med klistrad start. R888 däck, 4wd och skitlätt bil.

Den är nog riktigt vass när du fått prova dig fram med värme i däcken. Kör hårt!
Var det en original EVO, eller var det nåt gjort med den?

Är nog inte bara däckstemp jag behöver prova med. Ska dit ca 0,5 kg laddtryck till, men bilen är inne på sin tredje tank sen den blev ihopskruvad, så jag fegar lite...

Men tanken är väl inte direkt att köra rakt fram egentligen, sitter ju trots allt R888 runt om och lite bättre fjäderben.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Hansson
Inlägg: 24
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 21:05:25
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1989
PostOrt: S-viken
Land (Country): Sverige
Ort: Sandviken

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av Hansson »

Den var steg 1 trimmad. Men dom är riktigt startsnabba.

Okej. Lika o ta det lite lungt ibörjan ;)
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av Henrik »

snabbt o snabbt. Gick ju en celica på strippen i malmö förra året på 4.7 eller 4.8 st165kaross:P
Jag hade kört in allt, fixat laddet och satt en låg 7a och varit nöjd:) En låg 7a är väl iaf runt låga 11 på 402 meter. Och det är SNABBT!!!

edit:
Här är en annan kille som fått rätt på sitt snikbygge. Ska tillägga att han och hans bror har extremt bra rutiner nere på meca. Motorn är 2liters, e85 utan ic, och jätteturbo. Men de har bra koll när de bygger iaf.
http://www.youtube.com/watch?v=Ug0WMTsd ... re=related
Rätt goa killar. Man kan inte annat än le när man hör dem skratta
http://www.youtube.com/watch?v=EETLtzRu ... re=related
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Inlägg av Cyrix »

Hehe, 4,7 är fan inte långsamt, men jag får nog se till så att den går snabbare än en original EVO iaf.
Är Breakout på 7,5s på 201m på Blackrace, så jag får väl satsa på det nästa gång:)
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Skriv svar