Alltså. Målet från början med den här bilen.. Om jag tänker tillbaka till begynnelsen =)martenheller skrev:Grymt! Grattis, måste kännas underbart att den är igång och de lirar.
600+ hk i en Mr2 måste ju vara helt stört.
Vad siktar du på för tider på Emmaboda?
Det är att de ska va en riktig dräpare till allroundbil.
Kunna köra en 10:a på strippen med samma setup (förutom däck) som jag sen rullar ut på banan och kör snabba varvtider.
Så mitt mål är väl helt klart att köra en 10:a
Men om jag lyckas med det på Emmaboda nu efter de va många år sen ja spakade sist.. De får vi se.
Men under sommaren tycker ja de borde gå åka en 10:a. Hög, låg eller mittimellan? Ingen aning faktiskt =)
600hk är väl egentligen lågt räknat. Jag har räknat på soppa m,m. Och jag vet egentligen inte vad som skulle hindra från att passera 700 heller. Soppan borde räcka nånstans mellan 750-800hk om ja räknat rätt.
Turbon räcker till ca 850. Insug, spjäll och ic räcker också till för uppåt 1000...
Spridarna och soppapumpen är nog mina flaskhalsar just nu. Och det sitter 1680cc spridare med grund tryck just nu på ca 3,5bar. Och de sitter en A1000 Automotive pump som ska räcka till ca 1200hk bensin, -30% pga etanolen så ca 850hk
Men ja kommer inte pressa den så här långt (tror ja inte)

ca 600hk var de i den 2009 när ja körde på Mantorp. Men ja fick ju inte nån ren repa. Första repan smög ja iväg. Andra boggade lite samt att diffen gick sönder. Då körde ja 11.14 har jag för mig, Och 207 i slutfart. Förhoppningsvis håller allt nu!