Verkar som att st205 kablar kan passa, kolla gärna om du kan hitta dom.Glenn skrev:Jag har tre stycken tändkablar från min ST165 liggandes, och tre från min ST205, men det är väl antagligen inte samma ?
..sen vet jag iofs inte om jag kan hitta dom efter flytten heller..
Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- nsa
- Inlägg: 129
- Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Ska kolla.
Dom är nog dock inte i toppskick, det blev överslag i en, så jag köpte ett helt nytt set, men dom funkade ju iaf när dom togs från bilen.
Tyvärr minns jag inte vilken cylinders kabel det var som blev ledsen heller.
Dom är nog dock inte i toppskick, det blev överslag i en, så jag köpte ett helt nytt set, men dom funkade ju iaf när dom togs från bilen.
Tyvärr minns jag inte vilken cylinders kabel det var som blev ledsen heller.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Du får ursäkta här nu. Men vad är problemet med att beställa en MSD sats och göra dina egna 8,5mm kablar?
Inte speciellt dyrt. Blir bättre än original. Och du kan få dom på några dagar?
Inte speciellt dyrt. Blir bättre än original. Och du kan få dom på några dagar?
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Jag har en uppsättning NGK tändkablar som ja hade på min MR2:a
500kr så är dom dina
Fungerade utmärkt, men plockades av när ja byggde hela mitt MSD tändsystem
500kr så är dom dina
Fungerade utmärkt, men plockades av när ja byggde hela mitt MSD tändsystem
- nsa
- Inlägg: 129
- Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Ska nog ta och göra ett försök dåToyspeed skrev:Du får ursäkta här nu. Men vad är problemet med att beställa en MSD sats och göra dina egna 8,5mm kablar?
Inte speciellt dyrt. Blir bättre än original. Och du kan få dom på några dagar?

Har gjort en av en gammal vw-kabel sålänge
- nsa
- Inlägg: 129
- Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Då har man varit i verkstan till halva natten och fått lite gjort.
Till att börja med bytte jag bakre undre strut-bar'en som var "lite" dåliga

Sedan hann jag med att byta alla bussningar i bakvagnen mot Prothane
Är det fler som tycker att infästningen till stabilisatorbussningar sitter lite tokigt till
men men det gick bra ändå 
Sen bytte jag dammskydden och genomslagsgummin till stötdämparna, här kommer en bild med jämförelse mellan gamla och nya

Fortsätter med framvagnen ikväll efter jobbet
Till att börja med bytte jag bakre undre strut-bar'en som var "lite" dåliga


Sedan hann jag med att byta alla bussningar i bakvagnen mot Prothane



Sen bytte jag dammskydden och genomslagsgummin till stötdämparna, här kommer en bild med jämförelse mellan gamla och nya


Fortsätter med framvagnen ikväll efter jobbet
- nsa
- Inlägg: 129
- Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Nu är framvagnen klar också, bussningar, dammskydd och genomslagsgummin och nya styrväxeldamasker
Då sitter hela prothane satsen på, nu är det bara mina spacers som får vänta lite, allt annat planerat är klart just nu.
Då sitter hela prothane satsen på, nu är det bara mina spacers som får vänta lite, allt annat planerat är klart just nu.
-
- Inlägg: 1087
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
- Bilmodell: Corolla -73
- Årsmodell: 1973
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sweden
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Det var kvickt jobbat!
Var satte du hårdare bussingar i framvagnen?
Var satte du hårdare bussingar i framvagnen?
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
- nsa
- Inlägg: 129
- Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Jo det gick undansrylul skrev:Det var kvickt jobbat!
Var satte du hårdare bussingar i framvagnen?

här

här

samt krängningshämmaren
(lånade bilder)
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa
Bra jobbat
Jag tycker de gjorde rejäl skillnad på min bil (iaf på gata, prövade aldrig bana utan att ha bytt bussningar) efter att ha bytt alla till Prothane.

Jag tycker de gjorde rejäl skillnad på min bil (iaf på gata, prövade aldrig bana utan att ha bytt bussningar) efter att ha bytt alla till Prothane.