Har på senaste tiden varit svårt att starta bilen, man behöver oftast hålla nyckeln och efter en stund så startar den, kan det vara batteriet eller något annat?
Jag är väldigt okunning på bilar och jag hoppas jag varit tydlig och att någon kanske kan komma med några tips
Bilen svårstartad
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Re: Bilen svårstartad
Upplever du att startmotorn går runt som vanligt, eller går den trögt? Eller går den inte alls förrän efter en stund?
-
- Bilmodell: Toyota Avensis
- Årsmodell: 2000
Ibland går det hur bra som helst, men vissa dagar så är den väldigt svårstartad!
Man får ibland vrida om nyckeln flera gånger och oftast som sagt hålla kvar nyckel när man vrider den
Man hör i motorn när man vrider nyckeln att den liksom slår
Kan det inte vara något med tändningssystemet?
Man får ibland vrida om nyckeln flera gånger och oftast som sagt hålla kvar nyckel när man vrider den
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Det klickar i startmotorn men den går inte runt?Hulinder skrev:Ibland går det hur bra som helst, men vissa dagar så är den väldigt svårstartad!
Det händer ingenting när nyckeln vrids till startläge, dock tänds alla lampor i panelen som dem ska?
Vanligaste felet är nått vi haft uppe ett par gånger förut, och det är tändningslåsets el-del, den sitter i bakkant på t-låset och blir med tiden utsliten.
Det medför att den helt enkelt inte hänger med t-låset runt till startläget.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
-
- Bilmodell: Toyota Avensis
- Årsmodell: 2000
Precis, det händer ingenting och det klickar bara samt att alla lampor tänds så då kan jag utesluta batteri!
Ifall det är felet som du tar upp, är det värt att åka till en toyota verkstad och vad kan det kosta att ordna detta?
Ifall det är felet som du tar upp, är det värt att åka till en toyota verkstad och vad kan det kosta att ordna detta?
Jag har en Corolla 1989. Det började med att motorn lade av och det började å ryka kylarvatten och sedan dess får jag inte igång motorn. Jag har kollat kylarvatten ( påfyllt och inget läcker) bensin kommer fram utan hinder MEN ingen gnista från tändstift men det kommer ström från tändspolen. Säkringar är hela. Vad kan vara orsaken till att motorn inte går igång?