Okej Toyspeed, hoppas du inte skrotat F5 ännu för här kommer ett försök till planerna för vintern.
Till en början hade jag tänkt satsa på grymmare väghållning, men efter 1 bankörning och 1 superstage så har jag funderat lite, och i nuläget är jag väl medveten om att bilen är potent för betydligt lägre tider än vad jag som förare är, så här kommer inte lika mkt fokus läggas.
Fokus kommer till att börja med läggas på säkerhet.
Nåja, här kommer listan
Interiör/säkerhet
- Bur (troligtvis en s.k Gatbur från Finess, alternativt en komplett racebur)
- Fia godkänd sportstol, troligtvis Sparco EVO (ev enklare sportstol för passagerare med för att spara vikt)
- Fia godkänt 4punkt bälte
I samband med burbyggandet kommer bilen även lättas.
Motor/Drivlina
- 3" Downpipe med racekatt
- Annan IC
- Dubbla fläktar på motorluckan
- Laddtryckstyrning (hur mkt laddtryck vågar man köra med?)
- Ta bort fartspärr
- Shortshift
Väghållning/bromsar
- Camberjustering för att kunna köra mer camber
Exteriör
- Snabbfästen till fronten, lacka min andra front och ha en för bana och en för glid
- Lacka/montera Border addons till bakkjol
- Gjuta egna framskärmar, huv fram och ev lite mer i Glasfiber, dels för att spara vikt och dels för att ha kvar original i bra skick.
- Canards
- TRDvinge vore fett, men inget jag tänker prioritera.
Däck:
- Ordentliga R-däck till mina 16" fälgar, alternativt byta/sälja dom och satsa på 17" med R-däck. (Här är en stor begränsning för tider på bana just nu)
Något sådant är planen, är inte 100% säker på att jag kommer ha råd/tid att göra allt till nästa säsong men det märker vi.
Som sagt, prio 1 är säkerhet och efter det är prioritet riktiga Däck.
Mer effekt är inget krav i nuläget, tycker bilen räcker till mer än väl på bana, och rakt fram har jag kört ifrån det mesta jag testat mot också, men lite mer mos är aldrig fel

.
Ser det vettigt ut tycker ni?
Målet med bilen är att ha förjävla skoj på bana, kunna glida och äta glass utan att göra något, och vara skaplig rakt fram.
En tid på 1.05 på Kinnekulle Ring är drömmen, men dit är det långt men ändå realistiskt.
Planen är att åka Trackdays, kanske ställa upp i Timeattackserien men i nuläget lockar faktiskt Roadsport mer än Timeattack.