Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Hmm, idag på vägen hem i regnet så slutade högra torkaren att fungera.
Väl hemma lossade jag den och konstaterade att både axel och torkararm var helt rensade på splines (om den ska ha splines, alla har ju inte det) och gjorde rent och drog fast igen, drog riktigt hårt och kände att jag drog gängpaj, osäkert om det var på axeln eller muttern men den sitter tills vidare, får lösa det om den släpper igen, vilket den nog gör.
Ingen som råkar ha den där axeln och torkararmen ? ..axeln verkar bara gå att köpa som assy för typ €227 enligt toyodiy
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Ja, det är ju en välkänd, men inte rolig känsla där när man drar hårt och känner den där första lilla lättnaden som man VET beror på att gängorna ger sej :/
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Tur i oturen att det var på höger sida iaf. Kanske går att kladda fast med superstål/kemiskmetall eller något?
Plockar du ner dörrsidorna får du gärna dokumentera lite, då jag just upptäckt att högtalaren på höger sida gett sig i min. Köpte nya högtalare för en tid sedan, så det är ju bara det där med att få tummen ur
Jo det skulle nog t.o.m gå att få in 8" element, om man hittat några som inte är så djupa. Jag har också köpt 6,5" från JL Audio, så räknar med lite snickeriarbete innan de sitter där de ska.
Uppdaterade förbrukningsloggen igen, det är lite udda att förbrukningen gick upp så markant på semestern, jag nöjeskör ju inget i denna bilen, ja utom att man kanske kör på lite när man ändå ska nånstans, och jag körde ju ST205'an för nöjes skull på semestern.. Hmm.