Corolla GTS -88 generator problem

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
supra3
Bilmodell: SupraMKIII
Årsmodell: 1989
PostOrt: Tyresö
Land (Country): Sverige

Corolla GTS -88 generator problem

Inlägg av supra3 »

Hej skulle nu i sommer starta upp min corolla som stått still i ett halvår då hade generator fasnat så remmer gick av.
problemet är att nu laddar den inte, var på skroten & köpte en annan från en corolla -88 såg likadan ut men hadde fästena anorlunda som den skulle ha suttit på andra sidan motorn någon som har erfarenhet av detta & tipps vad kan ha hänt med den som satt i bilen har kollat på kolen & bytt dom från enn annan + diodbrygga & laddningsräle börjar bli desperat

Mvh Kenta
tobo
Bilmodell: Opel Astra
Årsmodell: 2002
PostOrt: Enköping

Re: Corolla GTS -88 generator problem

Inlägg av tobo »

Verkar vara den här modellen du har på din bil:
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
(Kanske till någon hjälp...) :roll:
supra3
Bilmodell: SupraMKIII
Årsmodell: 1989
PostOrt: Tyresö

Re: Corolla GTS -88 generator problem

Inlägg av supra3 »

Hej ja det ser ut som den synd att man inte viste att dom fanns med 2 olika fästen (var den ända jag hittade på skrotar i sthlm-området)
Tack för hjälpen
men åter till min fråga vad kan ha gått snett ner den gammla hade fastnat hade en annan liggandes men den hade fasnat den med.

Mvh Kenta
Skriv svar