
Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- YarisMek
- Inlägg: 186
- Blev medlem: fre 14 okt 2011, 19:00:56
- Bilmodell: Yaris
- Årsmodell: 2010
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Grymt fin 

- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Du har lyckats så jäkla bra med den här bilen. Galet snygg!
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Tusen tack för era fina kommentarer, men det kommer göra mitt inlägg ännu jobbigare..
Åkte som sagt upp till Kinnekulle Ring i Söndags för att åka Trackday ihop med Subaruklubben.
Hade en bra känsla i kroppen, kände mig avslappnad och redan i första passet tangerade jag mitt personbästa med bilen på 1:10.
Senare under dagen smög det ner och jag klarade dagens mål med att sätta en 1:09 tid ganska tidigt.
Sen gick det dock trögare, hur jag än försökte gick de inte krypa ner på 1:08 men det blev ett flertal 1:09 tider som sagt.
Inför sista körpasset bestämde jag mig att nu jävlar, nu ska den sitta. Peppande ord från vänner (och tack och lov en polare som tackade nej till att åka med) rullade jag genom depån ut på banan. Tog ett lugnt varv och värmde däcken (visste sen tidigare under dagen att ett sådant varv räckte, sen fanns fästet) och kände på bilen.
Ut på start/mål rakan, full fart bort mot kurvan under bron. Bromsar, men inte lika mkt som tidigare då jag VET att jag har tid att hämta i den här kurvan.
Jag styr in i kurvan och bilen överstyr brutalt, jag får sladd, klarar den första men under returen går jag av banan ut åt vänster där det först är gräs och sedan sandfålla där det tar stopp och bilen voltar två varv.
Jag stannar ca 20 cm ifrån räcket på hjulen och lyckas ta mig ur bilen på passagerarsidan.
Jag går kanske 10 meter bort och sätter mig i gruset.
Sen blir det vaccumförpackad Mårten med nackkrage i ambulans och hela konkarången in till Lidköping för kontroll och röntgen.
Otroligt nog är jag helt oskadd, jag har tamejfan inte ens ett blåmärke eller någon smärta någonstans.
Inser ju själv att jag har en helvetes tur eftersom smällen sker i ca 150 km/h och jag inte har någon bur, inte sportstol eller 4punktsbälte (helt org säkerhet med andra ord).
Bilen, ja jag låter bilderna tala för sig själva.
Jag hoppas motor/drivlina och typ coilovers osv har klarat sig så man kan få igen lite deg iaf.




Inför nästa bil är jag helt säker på en sak iaf, jag kommer satsa pengar på fullbur, FIAgodkänd stol, FIAgodkändt bälte och riktigt bra däck innan jag gör något annat iaf..
Åkte som sagt upp till Kinnekulle Ring i Söndags för att åka Trackday ihop med Subaruklubben.
Hade en bra känsla i kroppen, kände mig avslappnad och redan i första passet tangerade jag mitt personbästa med bilen på 1:10.
Senare under dagen smög det ner och jag klarade dagens mål med att sätta en 1:09 tid ganska tidigt.
Sen gick det dock trögare, hur jag än försökte gick de inte krypa ner på 1:08 men det blev ett flertal 1:09 tider som sagt.
Inför sista körpasset bestämde jag mig att nu jävlar, nu ska den sitta. Peppande ord från vänner (och tack och lov en polare som tackade nej till att åka med) rullade jag genom depån ut på banan. Tog ett lugnt varv och värmde däcken (visste sen tidigare under dagen att ett sådant varv räckte, sen fanns fästet) och kände på bilen.
Ut på start/mål rakan, full fart bort mot kurvan under bron. Bromsar, men inte lika mkt som tidigare då jag VET att jag har tid att hämta i den här kurvan.
Jag styr in i kurvan och bilen överstyr brutalt, jag får sladd, klarar den första men under returen går jag av banan ut åt vänster där det först är gräs och sedan sandfålla där det tar stopp och bilen voltar två varv.
Jag stannar ca 20 cm ifrån räcket på hjulen och lyckas ta mig ur bilen på passagerarsidan.
Jag går kanske 10 meter bort och sätter mig i gruset.
Sen blir det vaccumförpackad Mårten med nackkrage i ambulans och hela konkarången in till Lidköping för kontroll och röntgen.
Otroligt nog är jag helt oskadd, jag har tamejfan inte ens ett blåmärke eller någon smärta någonstans.
Inser ju själv att jag har en helvetes tur eftersom smällen sker i ca 150 km/h och jag inte har någon bur, inte sportstol eller 4punktsbälte (helt org säkerhet med andra ord).
Bilen, ja jag låter bilderna tala för sig själva.
Jag hoppas motor/drivlina och typ coilovers osv har klarat sig så man kan få igen lite deg iaf.




Inför nästa bil är jag helt säker på en sak iaf, jag kommer satsa pengar på fullbur, FIAgodkänd stol, FIAgodkändt bälte och riktigt bra däck innan jag gör något annat iaf..
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Mycket trist läsning.
MEN!! det viktiga är ju att du har klarat dig, och dessutom helt utan skador!
Även att din bil var riktigt fet så var det ju trots allt "bara" en bil, och sådana går det alltid att skaffa ny. Men det finns bara en dig.
Bilen verkar ju förvånansvärt fräsch för att ha tjongat runt i 150 knyck....bra säkerhet redan original i mr2orna.
MEN!! det viktiga är ju att du har klarat dig, och dessutom helt utan skador!
Även att din bil var riktigt fet så var det ju trots allt "bara" en bil, och sådana går det alltid att skaffa ny. Men det finns bara en dig.
Bilen verkar ju förvånansvärt fräsch för att ha tjongat runt i 150 knyck....bra säkerhet redan original i mr2orna.
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Holy shiet! Jag beklagar! Jävla tur du hade iallafall! Men förbannat synd på bilen. Hemskt ledsen!
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
NAaaa... fan va tråkigt
Men tur att du klarade dig.. Då har du krocktestat den med i alla fall.. Mr2= bra bil
Men tur att du klarade dig.. Då har du krocktestat den med i alla fall.. Mr2= bra bil
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Ja.... vet inte vad jag ska skriva...
Riktigt jävla skönt att höra att du klarat dig helt oskadd.
Trist att se en av dom finaste mr2or ja sett gå så käpprätt åt helvete. Men så funkar det med dom här bilarna.
Dom kallar GT2:an widowmaker. Frågan är om inte MR2an är ännu värre.
Riktigt jävla skönt att höra att du klarat dig helt oskadd.
Trist att se en av dom finaste mr2or ja sett gå så käpprätt åt helvete. Men så funkar det med dom här bilarna.
Dom kallar GT2:an widowmaker. Frågan är om inte MR2an är ännu värre.
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Aj som f-n. Tur du klarade dig. Prylar går alltid å fixa även om det ser dyrt ut. :-/
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Tack för fina kommentarer och stöd!