7A-FE som går för fett - hur påverkar man det?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Nizzehult
Inlägg: 499
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 17:41:52
Bilmodell: Yaris 1.3 -00
Årsmodell: 2000
PostOrt: -
Ort: Ume'

Re: 7A-FE som går för fett - hur påverkar man det?

Inlägg av Nizzehult »

Jag är nog inne på att man måste byta kolvringar om jag ska behålla bilen *suck*.
Loppet såg ju fint ut och kolvarna bör ha klarat sig så det borde "bara" vara att byta dessa.
Är inte särskilt dyra heller såg jag.

Men då undrar man: kan detta göras på plats? Att lyfta ut motorn ger jag mig inte på då det är en 4WD med tillhörande jätteväxellåda mm.

Riva toppen är ju en sak men att få bort oljetråget för att lossa vevstakarna: är detta görbart i ett vanligt garage?
Toyota har ju en stor balk under motorn, om man tar bort den så kanske det är fritt fram?
Någon som har lite insyn i denna typ av arbete?
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
Skriv svar