Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Beror nog lite på hur och var det läcker. Hade en Volvo som det gick olja på från servostyrningen och från automatlådan. Ingendera syntes. En annan bil var det alltid blött runt servostyrningen men den drog ingen olja.
Synes eller inte synes det är frågan.
Kan ju vara så att det inte är ifyllt ordentligt från början eller någon slarvat vid service. Skulle nog hålla ett öga på nivån hur som helst.
Jag bytte växellådsolja på min Aygo-08 MMT, den läckte från inre drivknutspackning. det var 3-4 droppar per dag, lite blött. Den åkte jag omkring med i 2 månader, när jag tömde ut saknades det 3 dl. 1,7 original, och 1.4 nu. Så jag fyllde upp med ny fräsch olja, samt bytte packning.
Kan ju vara någonting sånt. Eller så har bilen bara fått den mängden olja efter nått verkstadsbyte.