Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Hittade lite bilder på diverse till Ke20. Ja, det behöver ingen direkt förklaring egentligen. Det kan vara användbart om någon precis som jag vill renovera en Ke20
Senast redigerad av zonander den tor 05 mar 2009, 17:12:30, redigerad totalt 1 gånger.
Obs, bilden på toppen tycker jag föreställer en 2T-C/3T-C motor. Kan vara att momentangivelserna är för den med. Bilen fanns i en variant med den i USA.
Erik Berg Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Hemiyoda skrev:Obs, bilden på toppen tycker jag föreställer en 2T-C/3T-C motor. Kan vara att momentangivelserna är för den med. Bilen fanns i en variant med den i USA.
Så nu har jag kollat. och det du säger stämmer förmodligen. Är förmodligen 2T-C/3T-C motorn som toppen kommer från. Skickade iväg ett mail och frågade Tom vilken motor momenten var för. Han så att det stämmde generellt församtliga Ke samt Te modeller.
Precis som det står på El-schemat. USAmodeller Ke och Te
Så jag ändrar rubriken till "Diverse tekniska dokument till KE och TE -Corollor"
Dale skrev:Verkar bra de där. Funderar på om man skulle peta iväg den till FAQ, guider och tips ist.
Låter som ett vettigt val, men det är ju ändå om Klassiska Toyotas så den hör väl hemma på båda ställen. Men visst. gör så.
You're the boss
Bra saker kanske man ska ha på ett ställe så dom inte "försvinner" bland annat. Vi kan ju avvakta å se hur det utvecklar sig. Kanske en FAQ Classics me.
Dale skrev:
Bra saker kanske man ska ha på ett ställe så dom inte "försvinner" bland annat. Vi kan ju avvakta å se hur det utvecklar sig. Kanske en FAQ Classics me.
FAQ Classics - Now we're talking. Det hade varit underbart